شناسه خبر:48073
1400/8/17 10:11:34

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر بانک خون بندناف استان ایلام، گفت: ذخیره خون بندناف ایلام در 6 ماه اول سال جاری علی‌رغم وضعیت اقتصادی نامناسب جامعه، 15 درصد افزایش رشد داشته است.

مدیر بانک خون بندناف استان ایلام گفت: ذخیره خون بندناف ایلام در 6 ماه اول سال جاری علی‌رغم وضعیت اقتصادی نامناسب جامعه، 15 درصد افزایش رشد داشته و این نشان از اهمیت مضاعف خانواده‌ها به سلامتی خود است.

معصومه بلوچی افزود: خون بندناف غنی از سلول‌های بنیادی است که در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج مثل سرطان خون، تالاسمی، کم خونی‌های مادرزادی، اوتیسم، فلج مغزی و به طور کلی بیماری‌هایی که سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این زباله بیولوژیکی نجات‌بخش است گفت: هزینه ثبت‌نام پنج میلیون و 300هزار تومان هست که نحوه پرداخت مختلفی دارد و خونواده‌ها با تماس با دفتر نمایندگی می‌توانند از آن مطلع شوند.

مدیر بانک خون بندناف استان ایلام ادامه داد: ثبت‌نام هم به‌صورت حضوری با مراجعه به دفتر نمایندگی و هم به‌صورت الکترونیکی با مراجعه به سایت شرکت امکان‌پذیر هست.

بلوچی افزود: خون بندناف به مدت 28 سال قابل نگهداری هست و در تانک‌های حاوی نیتروژن مایع در دمای منفی 196 درجه سانتیگراد در رویان تهران نگهداری می‌شود.

وی تصریح کرد: از 34 هفته بارداری اقدام‌ها شروع می‌شود و در ابتدا با پر کردن پرسش‌نامه پزشکی و نبود هیچ‌گونه مشکلی قرارداد بسته می‌شود.

شناسه خبر 48073