شناسه خبر:48301
1400/8/22 09:35:35

سپهرغرب، گروه خبر - فاطمه فراقیان: شهردار همدان با اشاره به آمادگی کامل نیروهای شهرداری درخصوص ارائه خدمات به شهروندان، افزود: امسال با تدابیر اندیشیده‌شده تعداد 280 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین شامل گریدر، لودر، کمپرسی، باب‌کت و خاور با استفاده از 700 نیرو وظیفه برف‌روبی، پاک‌سازی، نمک‌پاشی و یخ‌زدایی معابر اصلی و فرعی شهر همدان را در مواقع لزوم برعهده ‌دارند.

مانور برف‌روبی شهرداری همدان ظهر پنجشنبه در بلوار ارم انجام گرفت و شهرداری همدان آمادگی خود را در این حوزه اعلام کرد.

شهردار همدان در حاشیه این مانور در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: هرسال در آبان‌ماه و با توجه به نزدیک شدن به فصل بارش برف، شهرداری همدان با برگزاری مانور برف‌روبی و استفاده از ماشین‌آلات سبک و سنگین مخصوص این کار، ظرفیت‌ها و آمادگی کامل مدیریت شهری در این زمینه را به اطلاع شهروندان می‌رساند.

سیدمسعود حسینی در این خصوص افزود: با توجه به اینکه همدان یک شهر سردسیر بوده، لازم است با اقدامات و تدابیر از پیش تعریف‌شده و همچنین آمادگی کامل در زمان بارش برف، بتوانیم خدمات‌ شایسته و مطلوبی را به شهروندان ارائه دهیم.

وی با بیان آمادگی کامل نیروهای شهرداری درخصوص ارائه خدمات به شهروندان، ابراز کرد: مانور عملیات برف‌روبی و استفاده از ماشین‌آلات سبک و سنگین مجموعه مدیریت شهری همدان و بخش خصوصی با حضور مدیران مناطق مختلف شهرداری و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد که شاهد آماده‌باش کامل نیروها و همچنین تجهیزات لازم در این حوزه بودیم.

این مقام مسئول در ادامه ضمن تقدیر از حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر و پیگیری‌های معاونت خدمات شهری، مدیران مناطق و سازمان مدیریت پسماند در این خصوص، گفت: امسال با تدابیر اندیشیده‌شده تعداد 280 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین شامل گریدر، لودر، کمپرسی، باب‌کت و خاور با استفاده از 700 نیرو وظیفه برف‌روبی، پاک‌سازی، نمک‌پاشی و یخ‌زدایی معابر اصلی و فرعی شهر همدان را در مواقع لزوم برعهده ‌دارند.

   هدف از مانور برف‌روبی آشنایی کارگران خدمات شهری با معابر اصلی برای تسریع در ارائه خدمات است

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه برنامه‌ریزی جامع و کامل عملیات زمستانی در حوزه خدمات شهری انجام شده است، تصریح کرد: دفترچه حاوی نقشه مسیرهای برف‌روبی و آب‌گرفتگی جوی‌ها و پُل‌ها، اکیپ‌ها، ماشین‌آلات، نوع عملیات، تعداد افراد برای حضور به‌موقع در قسمت‌های مختلف شهری و مناطق و مجموعه خدمات شهری آماده شده است.

حسین مردانی افزود: با بهره‌گیری از تجربیات مناطق، سازمان پسماند و مدیران خدمات شهری اقدامات و هماهنگی اولیه برای قبل و حین بارش انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به اقدامات مثبت خدمات شهری در به‌کارگیری فناوری اطلاعات، گفت: امسال سامانه‌ها، نرم‌افزارها و سرورها و تجهیزات ازجمله خرید جی‌پی‌اس برای نصب روی خودروها جهت مدیریت و رصد ماشین‌آلات و نیروی انسانی خریداری شده و آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه فرماندهی برف‌روبی با خدمات شهری است، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی و اشرافیت کامل مشکلی برای برف‌روبی وجود ندارد و اوورهال ماشین‌آلات خدمات شهری انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان ضمن اشاره به مانور عملیات برف‌روبی، تصریح کرد: یکی از اهداف این عملیات آشنایی کارگران خدمات شهری با خیابان‌ها و معابر اصلی شهر همدان برای خدمت‌رسانی در فصل زمستان و روزهای برفی است.

   شهرداری همدان با 500 نیرو به استقبال زمستان می‌رود

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه همه‌ساله عملیات برف‌روبی زمستانی در آبان‌ماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این راستا برنامه‌ریزی عملیات خدمات شهری در فصل زمستان در نخستین ستاد عملیات زمستانی و برف‌روبی مطرح شد و به تصویب ‌رسید.

مرتضی رضایی با بیان اینکه برای عملیات برف‌روبی ماشین‌آلات بخش خصوص و شهرداری فعالیت می‌کنند، افزود: در زمستان سال جاری 500 نفر نیروی انسانی و 200 دستگاه ماشین بخش خصوصی و 69 دستگاه ماشین‌آلات بخش دولتی برای عملیات برف‌روبی درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ماشین‌آلات شهرداری شامل گریدر، لودر، بابکت، نمک‌پاش‌های مکانیزه و غیره است، خاطرنشان کرد: امسال مجموعه شهرداری همدان با آمادگی کامل به استقبال زمستان خواهد رفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه به محض اعلام هواشناسی مجموعه شهرداری همدان آماده ارائه خدمت‌رسانی به شهروندان است، تصریح کرد: امیدواریم امسال هم مانند سال گذشته مردم با همراهی و همکاری خود با عوامل شهرداری باعث شوند که زمستان خوبی را سپری کنیم.

رضایی اذعان کرد: عدم پارک ماشین در معابر عمومی شهر، استفاده ناوگان عمومی در روزهای برفی زمستان، استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی و غیره می‌تواند کمک شایانی برای عملیات برف‌روبی و آزادسازی خیابان‌ها در ایام بارندگی زمستانی کند.

شناسه خبر 48301