شناسه خبر:48447
1400/8/25 09:47:28

سپهرغرب، گروه خبر: کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ بازهم مزین به عطر شهید شد و این بار عطر یک شهیده، بانویی که بعد از 37 سال پیکرش در کوههای چهل چشمه کردستان تفحص شد در جا جای این استان پیچید.

مردم استان کردستان از زن و مرد و پیر و جوان از همان بدو پیروزی انقلاب در2 صحنه مقابله با ایادی استکبار جهانی و مقاومت در مقابل رژیم تا دندان مسلح بعثی، بودند و امروز با تفحص پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی ثابت بار دیگر ایثار و مقاومت مردمان این دیار برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی نمایان شد.

با تفحص پیکر مطهر این شهیده بزرگوار برگی دیگر از جنایت‌های گروهک‌های ضدانقلاب و ایادی استکبار جهانی نمایش داده شد و امروز این بانوی شهید به افتخاری برای مردمان این خطه از ایران اسلامی و مردم سایر مناطق کشور تبدیل شده و روسیاهی برای آنهایی ماند که مظلومانه وی را به شهادت رساندند.

بی شک شهیده فاطمه اسدی صدای مظلومیت تمام شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای گرانقدر استان کردستان است که مظلومانه تر از شهدای سایر مناطق کشور در صحنه‌های مختلف به شهادت رسیده‌اند.

شهیده فاطمه اسدی در سال 1339در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمد و سال 1363 برای آزادی همسرش از دست یکی از گروهک‌های معاند به اردوگاه آنان می‌رود و پس از یک ماه آزار و شکنجه توسط این گروهک‌ها مظلومانه به شهادت می‌رسد.

پیکر مطهر این بانوی شهید پس از 37 سال سرانجام در روز 17 آبان سال 1400 در کوههای چهل چشمه دیواندره تفحص شده و نامش به عنوان اولین شهیده تفحص شده کشور برای همیشه ماندگار شد.

پیکر این شهیده بزرگوار پس از تفحص در روز 20 ابان وارد مشهد مقدس شد و علاوه بر طواف پیکر این شهیده برگرد مضجع منور رضوی، مراسم وداع با پیکر وی با حضور زائران و مجاوران حرم رضوی انجام شد.

پیکر مطهر این شهیده پس از آن روز 21 آبان با استقبال پر شور مردم قم گرد ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیز طواف داده شد و سپس برای وداع مردم تهران با این شهیده تازه تفحص شده وارد پایتخت شد.

مراسم وداع با این شهیده روز جمعه هفته گذشته پس از اقامه نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار شد تا بار دیگر مردم انقلابی با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کنند.

در این مراسم آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور و غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس‌جمهوری در جمع تشییع‌کنندگان پیکر شهیده فاطمه اسدی حضور داشتند.

پیکر شهیده فاطمه اسدی روز گذشته 23 آبان در استان کرمانشاه با حضور مردم این دیار تشییع شد و بالاخره صبح امروز در میان استقبال هم شهریها و هم استانی هایش به شهر و دیار خویش بازگشت تا درجوار مرقد بی بی هاجر خاتون (س) خواهر امام رضا (ع) در سنندج برای همیشه آرام یگیرد.

مر.اسم استقبال از پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی که از طریق زمینی وارد سنندج شد با حضور جمعی از مسوولان، روحانیون و فرماندهان نظامی و انتظامی در پلیس راه کرمانشاه برگزار شد و بی شک مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر این شیرزن کردستانی در روز سه‎شنبه 25 آبان با حضور مردم انقلابی و همیشه در صحنه حماسه ای دیگر از فداکاری‌های مردمان این دیار را به نمایش خواهد گذاشت.بقعه متبرکه هاجر خاتون سنندج از چند روز پیش در حال آماده سازی برای میزبانی از پیکر شهیده تفحص شده فاطمه اسدی است.

شناسه خبر 48447