شناسه خبر:48496
1400/8/26 09:36:07
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت:

تراز تجاری ایلام به 320 میلیون دلار رسید

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: امسال صادرات 520 میلیون دلاری کالاهای این استان از مرز مهران پیش‌بینی شده بود که از این میزان 320 میلیون دلار در بازه زمانی هفت ماهه تحقق یافته است.

جمیل شوهانی اظهار کرد: روند صادرات استان ایلام از مرز بین‌المللی مهران در سال جاری مثبت بوده به طوری که در هفت ماهه سال جاری 320 میلیون و 850 هزار و 697 دلار کالا از این استان از طریق مرز مهران به کشور عراق صادر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 60 درصد صادرات استان از مرز مهران تحقق پیدا کرده است، افزود: این میزان کالای صادراتی از مرز مهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 82 درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: همچنین میزان کالاهای صادراتی استان از مرز مهران در بازه زمانی هفت ماهه سال جاری از نظر وزنی 72 درصد رشد داشته است.

شوهانی عمده‌ترین اقلام صادراتی (استان ایلام) در هفت ماهه سال جاری از مرز مهران به عراق را مصالح ساختمانی و کشاورزی اعلام کرد و یادآور شد: با اقدام‌ها و تدابیر انجام شده توسط مدیریت ارشد استان و انعقاد تفاهم نامه‌های دو جانبه با استان‌های همجوار عراقی تلاش می‌شود ضمن برطرف کردن موانع پیش روی میزان صادرات استان از مرز مهران افزایش یابد.

شناسه خبر 48496