شناسه خبر:48773
1400/9/2 09:37:23

سپهرغرب، گروه خبر: 500 زندانی جرائم غیر عمد و محکومین مالی استان کرمانشاه به‌مناسبت فرا رسیدن چهل‌ودومین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

مراسم آزادسازی 500 زندانی جرائم غیر عمد و محکومین مالی استان روز گذشته به‌مناسبت فرا رسیدن چهل‌ودومین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان تاریخی حضرت امام (ره) با حضور رئیس کل دادگستری استان، فرمانده قرارگاه غرب ارتش، فرمانده سپاه حضرت نبی‌ اکرم (ص) استان، دادستان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان و مدیرکل زندان‌ها، در سالن ورزشی زندان مرکزی کرمانشاه برگزار شد.

بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه پویش نذر رهایی را برای رهایی زندانیان بدهکار و محکومان مالی در آذرماه امسال اجرا کرد؛ متولیان زندان‌های استان هم کمک‌های قضائی لازم را برای اجرای این طرح ارائه می‌دهند و زندان‌های استان بسترهای لازم را جهت اجرای طرح احرار و نهضت آزادسازی زندانیان فراهم کردند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه در ابتدای این مراسم با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین سازمان زندان‌ها و بسیج حقوقدانان در هفته بسیج سال گذشته، اظهار کرد: استان کرمانشاه به‌عنوان استان برتر در اجرای این تفاهم‌نامه شناخته شد.

حمیدرضا پوریانی ادامه داد: امروز هشتمین مرحله از آزادسازی زندانیان است که طی آن 5٠٠ نفر آزاد خواهند شد.

وی ضمن اشاره به خدمات سپاه حضرت نبی‌ اکرم (ص) و بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه همچون کمک‌های معیشتی به خانواده زندانیان، حضور تیم‌های پزشکی سپاه در زندان و ویزیت رایگان زندانیان، کارشناسی و وکالت رایگان، از آنان تشکر و قدردانی کرد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم گفت: بعد از شروع طرح نهضت آزادسازی زندانیان 87 گروه جهادی با بیش از 4٠٠ نیرو در سطح زندان‌های استان به ارائه خدمات قضائی پرداختند.

رسول بهرامی‌پور یک‌هزار و 73 مشاوره رایگان، 5٠ مورد وکالت رایگان، آزادسازی 443 زندانی تا به امروز، اعطای112 مورد هدیه نقدی به خانواده زندانیان معسر، اهدای سه هزار و 467 بسته معیشتی به خانواده زندانیان نیازمند، 557 فقره خدمات پزشکی و برگزاری سه مرحله برنامه فرهنگی را از خدمات ارائه‌شده سازمان بسیج حقوق‌دانان به زندانیان در حد فاصل هفته بسیج سال قبل تا به امروز عنوان کرد.

بهرامی‌پور ادامه داد: امروز در سومین روز از هفته بسیج نیز کار اجرایی آزادسازی 5٠٠ نفر از زندانیان با حمایت دستگاه قضائی و سپاه استان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به لزوم کمک‌های مردمی در جهت آزادسازی زندانیان، اضافه کرد: امروز در استان فضای «پویش نذر رهایی» فراهم شده و از مردم عزیز تقاضا داریم با افزایش کمک‌های خود زمینه آزادسازی زندانیان بیشتری را فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن تقدیر از زحمات بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم به نظام اسلامی خدمت کنیم، باید کاری کرد که اداره کشور و جامعه کم‌هزینه باشد.

پرویز توسلی‌زاده با بیان اینکه زندانی شدن هر فرد هزینه‌های مختلفی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: آزادسازی زندانیان مصداق بارز کم کردن هزینه‌های کشور است.

وی با اشاره به لزوم جهادی و انقلابی کار کردن، بر تلاش برای رفع مشکلات مردم تأکید کرد.

توسلی‌زاده ضمن بیان اینکه بهترین خدمت به مردم آسان شدن ارتباط آنان با مسئولین است، گفت: درب اتاق‌های ما در دادگستری به روی مردم باز است و مردم به‌راحتی به ما دسترسی دارند.

وی در پایان ریشه بخش اعظم پرونده‌‌های قضائی استان را اختلافات خانوادگی و تبعات ناشی از آن اعلام کرد.

فرمانده حضرت سپاه نبی‌ اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در ادامه به‌عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: در چندسال اخیر قوه قضائیه در برخورد با مفاسد بسیار قدرتمند عمل کرده و امید را در دل مردم زنده کرده است.

سردار بهمن ریحانی یکی از علل ایجاد پرونده‌های قضائی را نداشتن دانش حقوقی کافی دانست و گفت: بسیاری از ما در معاملات و داد و ستدها از حقوق خود و دیگران اطلاع نداریم.

وی طرح «هر مسجد یک حقوقدان» را از اقدامات بسیار خوب بسیج حقوقدانان اعلام کرد که می‌تواند جرائم و تخلفات اجتماعی را کاهش دهد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه عدم آگاهی نسبت به مسائل اجتماعی را یکی دیگر از مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: اگر رفتارهای اجتماعی ما براساس سبک زندگی اسلامی باشد، بسیاری از مشکلات به‌وجود نخواهد آمد.

ریحانی همه دستگاه‌های فرهنگی را در قبال این موضوع مسئول دانست و افزود: نگاه امام خمینی (ره) در ایجاد بسیج بیمه شدن کشور نه‌فقط در بحث نظامی، بلکه در همه بسترهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و هنری بود.

وی در پایان ضمن تقدیر از بسیج حقوق‌دانان و دادگستری استان کرمانشاه، آزادسازی 5٠٠ نفر از زندانیان در هفته بسیج را کار بسیار بزرگ و ارزشمندی اعلام کرد.

گفتنی است، در بخش پایانی این مراسم احکام آزادی تعدادی از زندانیان به آنان اهدا شد.

شناسه خبر 48773