شناسه خبر:48890
1400/9/4 10:04:53

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: در راستای نهضت کمک مؤمنانه، از زمان شیوع کرونا تا کنون بیش از 199 میلیارد و 594 میلیون تومان کمک‌های مختلف از طریق سپاه و بسیج در سطح استان انجام شده است.

سردار سیدصادق حسینی در گردهمایی بزرگ بسیجیان شهرستان سنندج، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای بسیجی اظهار کرد: یاد و خاطر شهدا برای همیشه تاریخ در ذهن و قلب ملت ایران باقی می‌ماند.

وی با یادآوری جملاتی از امام راحل و رهبری در خصوص جایگاه و اهمیت بسیج، تصریح کرد: امام راحل فرموند: «بسیج مدرسه عشق مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن پیام شهادت و رشادت سرداده‌اند».

  بسیج عامل وحدت در کشور است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه بسیج حرکت جمعی، نظامی و مردمی برای استمرار انقلاب و بقای مردمی‌ترین و انقلابی‌ترین نظام الهی جهان است، گفت: بسیج تبلور شور انقلابی همراه شعور معنویت برای ساخت درونی نظام عدالت محور کشور و عامل افتخار و قدرت جمهوری اسلامی است.

سردار حسینی اذعان کرد: این مراسم که امروز در مرکز استان در حال برگزاری است به صورت همزمان در سایر شهرستان‌های نیز با مشارکت همه بسیجیان کردستان برگزار و بسیجیان اقتدار بسیج را به نمایش گذاشته‌اند.

  سازماندهی 449 هزار نفر بسیجی در کردستان

وی در ادامه به برخی اقدامات بسیج در استان طی سال‌ گذشته گریزی زد و افزود: در حال حاضر بیش از 449 هزار بسیجی در اقشار مختلف در سطح استان سازماندهی شده‌ و آماده انجام هر نوع مأموریتی هستند.

وی به فعالیت‌های بسیج استان در حوزه محرومیت‌زدایی و پیشگیری از آسیب‌ها اجتماعی هم اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در روستاهای سطح استان با توجه به نیاز هر منطقه از اقدامات مهم بسیج در سطح استان است که با سرعت قابل توجهی در حال انجام است.

  فعالیت 1500 گروه جهادی در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اضافه کرد: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 500 گروه جهادی در سطح استان در راستای کمک به امر مهم محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به مردم فعالیت دارند.

سردار حسینی با بیان 536 صندوق قرض‌الحسنه در استان برای کمک به محرومان و نیازمندان در سطح استان تشکیل شده است، گفت: در راستای نهضت کمک مؤمنانه در قالب طرح شهید سلیمانی و طرح‌های محرومیت‌زدایی، اهدای جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، ساخت مسکن برای محرومین و غیره از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون بیش از 199 میلیارد و 594 میلیون تومان کمک‌های مختلف از طریق سپاه و بسیج در سطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در قالب 740 پایگاه بسیج حدود 15 هزار گشت رضویان در سطح استان در راستای تأمین و برقرار امنیت پایدار انجام شده است، اذعان کرد: دو هزار و 681 نفر نیروی بسیجی در زمینه امنیت انتخابات با نیروی انتظامی در استان همکاری داشته‌اند و 103 گردان بسیجی هم‌اکنون سازماندهی و با دریافت آموزش‌های مختلف در راستای تأمین امنیت در استان تلاش می‌کنند.

شناسه خبر 48890