شناسه خبر:49663
1400/9/22 10:08:27

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل گمرگ ایلام گفت: یک میلیون و 277 هزار تن کالا به ارزش 632 میلیون دلار طی هشت ماهه سال جاری از مرز مهران با کشور عراق صادر شده است.

روح الله غلامی در خصوص رشد صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: از نظر وزنی نسبت به سال گذشته 139 درصد و از نظر ارزش دلاری 122 درصد رشد صادرات ثبت شده است.

وی افزود: ترانزیت کالا از مرز مهران نیز طی مدت یاد شده 62 هزار تن بوده که در مقایسه با سال گذشته 164 درصد رشد داشته ایم.

مدیرکل گمرگ ادامه داد: صادرات مرزی پس از فروکش کردن کرونا در حال بازگشت به دوران اوج است و خوشبختانه با رایزنی مستمر با طرف عراقی هیچ مشکلی از نظر صادرات وجود ندارد.

غلامی تأکید کرد: علاوه بر مرز بین‌المللی مهران ایجاد دو بازارچه مرزی در استان ایلام سال 96 در هیئت دولت مصوب شده و بازارچه هلاله شمالی نیز در هیئت‌های کارشناسی تصویب شده است که امیدواریم به زودی بازگشایی شوند تا بتوانیم سهم صادرات خود را افزایش دهیم.

وی با اشاره به عضویت کشور عراق در کنوانسیون «تیر» یادآور شد: بحث بورکراسی و تضامین به کشور عراق نیز حل شده و نیاز به رایزنی داریم که بتوانیم از طریق کشور عراق کالا را به سوریه و لبنان صادر کنیم.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

شناسه خبر 49663