شناسه خبر:49842
1400/9/25 09:59:14

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون قرارداد 18 سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی بانه منعقد شده است، گفت: 25 نفر دیگر هم در مرحله عقد قرارداد هستند.

احمد خسروی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شرکت شهرک‌های صنعتی استان را بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه خواند و اظهار کرد: همه تلاش خود را بکار گرفتیم که اراضی این منطقه به افرادی که هدفشان تولید است و از توانایی و تخصص لازم برخوردار هستند، واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه واگذاری اراضی در منطقه ویژه اقتصادی بانه با نظارت و هماهنگی شورای راهبردی این منطقه در استان انجام می‌شود، افزود: تاکنون 6 جلسه شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی بانه در استان تشکیل شده و 120 طرح معرفی شده به کمیته کارشناسی هم مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اضافه کرد: از تعداد مذکور تاکنون 43 سرمایه گذار به این شرکت برای عقد قرارداد معرفی شدند که قرارداد 18 نفر منعقد شده است و مابقی هم درحال طی مراحل مربوطه هستند.

خسروی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ما جذب سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه در این منطقه است، یادآور شد: اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده و تاکنون 11 سرمایه گذار خارجی طرح ارائه کردند و برای آن‌ها هم زمین در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین موارد اساسی برای ایجاد واحدهای تولیدی در منطقه ویژه و شهرک‌های صنعتی ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز است، یادآور شد: همه زیرساخت‌های لازم در منطقه ویژه اقتصادی بانه مهیا شده و از این لحاظ مانعی وجود ندارد و اراضی آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران واقعی است.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال 1370 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده و تاکنون به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در 12 شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.

این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، 1382 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 711 واحد صنعتی و واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم 12 هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.

شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر در 270 کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

شناسه خبر 49842