شناسه خبر:49974
1400/9/28 11:09:29

سپهرغرب، گروه اجتماعی: رئیس فراکسیون گردشگری مجلس برخی گمانه‌زنی‌ها درخصوص افزایش عوارض خروج از کشور به میزان 5 میلیون تومان را شایعه دانست و گفت: چنانچه دولت قصد افزایش مبلغ عوارض خروج از کشور را داشته باشد، باتوجه به تورم موجود این رقم بیشتراز520 هزار تومان نخواهد بود.

مطابق لایحه بودجه سال 1401 که در روز یکشنبه هفته جاری مطابق قوانین و رویه هر ساله توسط رئیس جمهور تقدیم رئیس مجلس شد، در خصوص عوارض خروج از کشور، پیش‌بینی تحقق درآمدی بالغ بر 1500 میلیارد تومان شده است. این درحالی است که در بودجه سال جاری مجموع این رقم صرفاً چیزی در حدود 110 میلیارد تومان بوده است.

بر همین اساس با توجه به افزایش 14 برابری ردیف بودجه عوارض خروج از کشور و از آنجایی که نرخ عوارض خروج از کشور در سال جاری 400 هزار تومان است، برخی‌ از افراد و رسانه‌ها ضمن انتشار اخباری پیش‌بینی کردند این رقم با همین میزان افزایش در سال آینده به چیزی در حدود 5 میلیون تومان خواهد رسید!

هرچند بلافاصله بعد از انتشار این اخبار در فضای مجازی، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت هر دو در اظهاراتی جداگانه، این موضوع را تکذیب کردند اما همچنان برخی از گمانه‌زنی‌ها حاکی از احتمال افزایش عجیب و غریب نرخ عوارض خروج از کشور دارد.

بر همین اساس رئیس فراکسیون گردشگری برخی اخبار منتشر شده در خصوص افزایش نرخ عوارض خروج از کشور به میزان 5 میلیون تومان را شایعه دانست و گفت: این مطالب کاملاً غلط بوده و ناصحیح است.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های مرتبط در سال جاری فقط چیزی در حدود 10.000نفر از هموطنان به خارج از کشور مسافرت کردند، در حالی که پیش‌بینی می‌شود با توجه به واکسیناسیون انجام گرفته و کاهش آمار مرگ‌و‌میر ناشی از این بیماری در داخل کشور و سطح دنیا در سال آینده میزان سفر به خارج از کشور به رقمی در حدود 10 میلیون نفر برسد.

شناسه خبر 49974