شناسه خبر:50021
1400/9/29 11:32:44

سپهرغرب، گروه کشاورزی: وزیر جهاد کشاورزی از خودکفایی کشور در تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی خبر داد.

سید جواد ساداتی‌نژاد در حاشیه بازدید خود و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از خط تولید واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شرکت واکسن‌سازی دانش‌بنیان پسوک در منطقه ماهدشت کرج، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با حضور در این شرکت‌های دانش‌بنیان توان جوانان و نخبگان کشور را در حوزه تولید واکسن دیدیم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، دولت رقابتی با بخش خصوصی ندارد، تصریح کرد: دولت سیزدهم بزرگ‌ترین حامی بخش خصوصی است و برای حمایت از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان به سازمان دامپزشکی و مؤسسه رازی مأموریت داده‌ایم تا با تعامل با بخش خصوصی نه‌تنها نیاز داخل کشور را تأمین کنند بلکه بازار صادرات را نیز فراهم نمایند.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا با تمام توان تولید را در کشور به حداکثر برسانیم و از تولید داخلی صیانت کنیم تا واردات به آن آسیبی نزند.

ساداتی‌نژاد افزود: با صادرات این محصولات، کشورهای اطراف هم نسبت به این محصولات بی‌نیاز خواهند شد و ارزآوری به داخل نیز خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: این وزارتخانه حمایت‌های لازم را برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولید واکسن خواهد داشت.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اکنون در تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی در کشور به خودکفایی رسیده‌ایم و شرکت‌های تولیدکننده به حمایت‌های صادراتی نیاز دارند تا بتوانیم در بازارهای کشورهای منطقه نیز حضور داشته باشیم.

گفتنی است با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین خط تولید واکسن تب برفکی کشور در شرکت تحقیقاتی، تولیدی و دانش بنیان «ویرا واکسن شایا» با ظرفیت تولید سالانه 20 میلیون دز واکسن در نظرآباد استان البرز به بهره‌برداری رسید.

شناسه خبر 50021