شناسه خبر:50257
1400/10/5 09:13:44

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند از اجرای چند مرحله کاشت بذر و نهال در 450 هکتار از اراضی جنگلی سراب گیان خبر داد.

داریوش عباسی روز گذشته با اشاره به اجرای چند مرحله کاشت بذر و نهال در 450 هکتار از اراضی جنگلی سراب گیان، اظهار کرد: این طرح با هدف حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی، توسعه پوشش گیاهی به‌منظور جلوگیری از فرسایش بادی و آبی و ترویج فرهنگ حفاظت و احیای منابع طبیعی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کاشت بذر و نهال در منطقه جنگلی گیان عمدتاً توسط این اداره انجام شده، اضافه کرد: در کاشت بذر و نهال علاوه‌بر بهره‌مندی از پتانسیل‌های این اداره، از توان و ظرفیت سایر گروه‌ها مانند هلال‌احمر، گروه‌های مردمی، بهره‌برداران و گروه‌های طرفدار محیط‌زیست نیز استفاده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند ابراز کرد: به‌منظور ادامه این پویش ملی، درحال تشکیل یک‌ تشکل مردمی با همکاری بسیج هستیم که این مسئله می‌تواند اراضی بیشتری را زیر پوشش قرار دهد.

وی با بیان اینکه این طرح علاوه‌بر منطقه گیان در تازناب و فارسبان نیز انجام شده، گفت: طرح پویش کاشت بذر و نهال درصورت بارش‌های جوی تداوم پیدا خواهد کرد و در اسفندماه نیز یک مرحله دیگر از آن به اجرا در خواهد آمد.

شناسه خبر 50257