شناسه خبر:50330
1400/10/6 09:34:19

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند از برگزاری همایش شعر «سرو پایدار» در نهاوند خبر داد و گفت: این همایش هم‌زمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی با حضور شاعران برجسته استان و کشور برگزار می‌شود.

امیر بحیرایی بعد از ظهر روز گذشته در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: به‌مناسبت دهه بصیرت و سالروز شهادت سردار سلیمانی بیش از 10 برنامه فرهنگی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها با محوریت معرفی شخصیت شهیدسلیمانی و سالروز نهم دی‌ماه است که با همکاری انجمن‌های ادبی و فرهنگی اجرا می‌شود، افزود: همایش شعر «سرو پایدار» هم‌زمان با سالروز شهادت سردار یکی از برنامه‌هایی است که با حضور شاعران برجسته استان و کشور برگزار می‌شود که در این برنامه معاون فرهنگی وزارت ارشاد نیز سخنرانی خواهد کرد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع وحدت، سردار سلیمانی و مقاومت در محل نمایشگاه دائمی را از دیگر برنامه‌ها دانست و ابراز کرد: کار فراخوان این نمایشگاه از یک ماه پیش آغاز شده که تاکنون آثار خوبی نیز ارسال شده است.

وی ادامه داد: رونمایی از دو کتاب تألیف نویسندگان نهاوندی، اجرای عمومی نمایش تئاتر با موضوع مقاومت و سردار سلیمانی، اهدا و توزیع پنج هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی، تجلیل از خانواده شهدای هنرمند، برگزاری مسابقات قرآنی و برگزاری مسابقه کتبی از وصیت‌نامه سردار سلیمانی، از دیگر برنامه‌های ویژه دهه بصیرت و سالروز شهادت سردار سلیمانی است.

بحیرایی با بیان اینکه علاوه‌بر اجرای برنامه از سوی اداره ارشاد، برنامه‌های ویژه‌ای نیز در 45 کانون فرهنگی مساجد شهرستان به اجرا درمی‌آید، معرفی فرهنگ حاج‌قاسم سلیمانی را یکی از رسالت‌های اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه‌ها عنوان کرد.

وی افزود: سردار سلیمانی که تربیت‌شده مکتب امام خمینی (ره) است، از ویژگی‌ها و خصوصیت‌های ویژه‌ای برخوردار بود که باید به فرهنگ مردمی و جامعه تبدیل شود و در این زمینه رسانه‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر دارای رسالت مهمی هستند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند در پایان از نهم دی‌ماه به‌عنوان یکی از پدیده‌های مهم انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در این روز مردم به فرمان رهبر لبیک گفتند و اعلام کردند تا پای جان با انقلاب ایستاده‌اند و این شعار را در عمل به اثبات رساندند.

شناسه خبر 50330