شناسه خبر:50424
1400/10/8 09:55:16
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در مراسم بازدید ائمه جمعه استان:

آموزش‌های مهارتی استان همدان متناسب با استاندارد و نیاز بازار کار است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: آموزش‌های مهارتی این اداره کل متناسب با استاندارد و نیاز بازار کار به متقاضیان ارائه می‌شود که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار دارد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، وهب مختاران در مراسم بازدید ائمه جمعه استان همدان از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مریانج اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف انتقال مهارت‌های مختلف به فراگیران و نیز اشتغال دانش‌آموختگان این دوره‌ها انجام می‌گیرد.

وی افزود: مراکزآموزش فنی و حرفه‌ای با کارآفرینی و مهارت‌آموزی می‌توانند نقش مهمی در توسعه اشتغال استان و رشد مشاغل خانگی ایفا کنند.

به گفته وی هدف از این آموزش‌ها افزایش توانایی، دانش، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب‌تر کار در محدوده وظایف شغلی است.

مختاران خاطرنشان کرد: با تحلیل محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به نقش مهارت‌آموزی برای پیشبرد اهداف این بیانیه پی می‌بریم و کلیدواژه‌های علم و فناوری، مشارکت مردمی، عدالت، معنویت، اخلاق و جوانان در دل آموزش فنی و حرفه‌ای نهفته است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت‌محور کم‌سرمایه‌بر» در هفته گذشته، افزود: این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های مهارتی جوانان و ایجاد فرصت‌های شغلی و ارائه و معرفی حرفه‌های مهارت‌محور با سرمایه کمتر از 100 میلیون ریال در 22 غرفه و با 60 حرفه برپا شد.

امام‌جمعه نهاوند نیز در این بازدید با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص شعار «ما می‌توانیم»، خطاب به کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: با خدمت صادقانه، کارآمدی دین در اداره جامعه و زندگی مردم و تحقق شعار ما می‌توانیم را با تکیه بر توانایی‌های داخلی، به نمایش بگذارید.

حجت‌الاسلام‌ عباسعلی مغیثی مهارت‌آموزی و کارآفرینی را از مهم‌ترین عوامل مقابله با بیکاری در جامعه برشمرد و افزود: مهارت‌آموختگان سرمایه‌های کشور در جبهه مقابله با دشمنان اسلام قرار دارند و مهارت‌آموزی جامعه را در مقابل تهاجمات مصون می‌دارد.

وی با تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش آموزش‌های مهارتی در جامعه، ابراز کرد: اگر جایگاه فنی و حرفه‌ای به‌درستی تبیین شود، دغدغه اشتغال و تأمین نیروی کار ماهر تا حد زیادی برطرف می‌شود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز با اشاره به عملکرد 9 ماهه این اداره کل، افزود: در سال جاری 11 هزار و 375 نفر دوره آموزش مهارتی در بخش غیر دولتی و 17 هزار و 877 نفردوره آموزش مهارتی در بخش دولتی برگزار شده است.

فاطمه آروانه گفت: دامنه آموزش‌های مهارتی استان منجر به اشتغال پایدار برای جوانان استان می‌شود و این اداره کل با همکاری 35 نفر از کارآفرینان و نوآوران برتر استان و با در اختیار گذاشتن کارگاه‌ها به آن‌ها، زمینه پرورش جوانان نوآور را در استان فراهم کرده است.

ائمه جمعه استان همدان با حضور در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مریانج شهرستان همدان با ریاست، کارکنان و مربیان این مرکز دیدار کردند و از نزدیک با روند خدمات آموزشی در کارگاه‌های این مرکز آشنا شدند.

شناسه خبر 50424