شناسه خبر:50901
1400/10/20 09:27:56
معاون اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان:

سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی 130 درصد افزایش یافت

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: سرمایه‌گذاری خارجی وارده به این استان در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 130 درصد افزایش یافت.

«عباس نوری» روز یکشنبه افزود: 9 میلیون و 607 هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی در 9 ماه امسال در استان مرکزی جذب شد.

وی ادامه داد: چهار میلیون و 182 هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی در 9 ماه سال گذشته در استان مرکزی جذب شد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: 42 میلیون و 153 هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی در 9 ماه امسال برای این استان مصوب شد که این سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 101 درصد افزایش یافته‌ است.

نوری خاطرنشان کرد: 20 میلیون و 9 هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی طی 9 ماه سال گذشته در استان مرکزی مصوب شده‌ است.

استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 127 کیلومتر مربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در بر گرفته و از شمال به تهران و قزوین، از غرب به همدان، از جنوب به اصفهان و لرستان و از شرق به قم و اصفهان محدود است.

این استان با موقعیت­‌های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب‌‌های صنعتی و بازار مصرف، از توانمندی‌های اقتصادی مناسبببرای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی و توانمندی‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری به‌خصوص در بخش صنعت، موجب شده است استان مرکزی از ابتدای فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور (از زمان تصویب قانون جلب و حمایت سرمایه‌های خارجی تاکنون) همواره یکی از مقاصد سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

شناسه خبر 50901