شناسه خبر:51107
1400/10/25 09:36:10
بازدید استاندار کردستان از پروژه‌های شهری؛

حضور کنسرسیوم اروپایی سرمایه‌گذار در کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: هماهنگی‌های لازم با یک کنسرسیوم اروپایی انجام شده تا برای همکاری در ساخت پروژه‌های بزرگ استان در باب سرمایه‌گذاری حضور یابند.

اسماعیل زارعی‌کوشا در بازدید از طرح‌های پیشنهادی عمران شهری سنندج که همراه با مدیران و شهردار و اعضای شورای شهر سنندج چندین ساعت طول کشید، اظهار کرد: برای توسعه طرح‌های گردشگری، تفریحی و عمرانی، شهرداری‌ها در جذب سرمایه‌گذاران فعال باشند.

وی افزود: شهر سنندج ویترین استان کردستان است لذا هراندازه بتوانیم به مدیریت شهری کمک کنیم و تز جهات مختلف سنندج را به شهری پیشرفته تبدیل کنیم این مهم به سایر شهرهای استان سرایت کرده و موجب توسعه استان خواهد شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌های بازدیدی نیازمند کسب مجوز از دستگاه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: برخی از این پروژه‌ها مستلزم تأمین اعتبار و برخی آماده برای حضور سرمایه‌گذار است.

وی از استقبال و مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در پروژه‌های استان خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم با یک کنسرسیوم اروپایی انجام شده تا برای همکاری در ساخت پروژه‌های بزرگ کردستان در باب سرمایه‌گذاری حضور یابند.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: جلسه‌ای برای بررسی جزئی این پروژه‌ها با حضور مدیران استانی تشکیل خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به رفع مشکلات نایسر سنندج هم گریزی زد و اذعان کرد: امروز جمعیت قابل ملاحظه‌ای در مناطق حاشیه‌ای شهر سنندج و بخصوص نایسر با وجود مشکلاتی سکونت دارند.

استاندار کردستان افزود: عمده مشکل ناحیه منفصل شهری نایسر عدم وجود مراکز آموزشی است که بیش از 6هزار دانش‌آموز این ناحیه را برای ادامه تحصیل مجبور به حضور در مرکز شهر سنندج کرده است.

زارعی‌کوشا ابراز کرد: از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در قالب حضور ریاست جمهوری و جذب سرمایه‌گذار میسر است استفاده خواهیم کرد تا شرایط زندگی بهتری را برای ساکنان این نواحی منفصل شهری در سنندج فراهم کنیم.

شهردار سنندج نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: چند پروژه نیمه‌کاره در سطح شهر سنندج از جمله تکمیل بلوار اسلام‌آباد که با مشکلات حقوقی مواجه است، داریم که با بازدید انجام شده توافق تازه‌ای با اداره‌کل زندان‌ها انجام خواهد گرفت و پروژه به اتمام خواهد رسید.

سید انور رشیدی به مشکلات بلوار سنجرخان نیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم تا عید با حل مشکل معارض این بلوار، این پروژه‌ نیز به بهره‌برداری کامل برسد.

وی تصریح کرد: تردد آسان مردم سنندج از بلوار کردستان تا شهرک پنج آذر از جمله پروژ‌هایی است که در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

شهردار سنندج اذعان کرد: متأسفانه تا به حال هیچ پروژه‌ مطالعاتی در شهرداری سنندج انجام نشده لذا در اجرای پروژه‌های شهری از این به بعد از ظرفیت مهندسان کارشناس و نخبگان استفاده خواهد شد.

رشیدی به مشکلات نایسر نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به عدم وجود فضای سبز در نایسر مقرر شد تا فضاهایی در اختیار شهرداری سنندج برای احداث فضای سبز قرار گیرد.

وی به استاندار کردستان و اصحاب رسانه وعده داد که برای تمامی نواحی منفصل شهری از جمله ننله، گریزه و حسن‌آباد نیز برنامه‌ریزی شده و خبرهای خوشی برای ساکنان این مناطق در راه خواهد بود.

*تکمیل مدرسه نایسر سنندج نیازمند 12میلیاردتومان اعتبار است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این بازدید اظهار کرد: مدرسه 18کلاسه نایسر تا به امروز 850 میلیون تومان از بنیاد برکت و 4میلیارد تومان از سازمان نوسازی مدارس تامین اعتبار شده و برای تکمیل آن 12میلیاردتومان اعتبار لازم است.

رشید قربانی افزود: 15هزار دانش‌آموز در نایسر مشغول به تحصیل هستند که حدود 6هزار نفر آنها برای ادامه تحصیل به داخل شهر سنندج می‌آیند و مابقی در نایسر تحصیل می‌کنند.

وی اظهار کرد: مشکل ما این است که بنیاد برکت به‌دلیل وقوع سیل در مناطق مختلف کشور تعهد خود را انجام نداده است‌.

شناسه خبر 51107