شناسه خبر:51344
1400/10/29 09:50:49

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: به دنبال بارش برف و برودت هوا، مصرف گاز در کردستان در شبانه‌روز گذشته رکورد شکست و به 15 میلیون مترمکعب در روز رسید.

احمد فعله‌گری اظهار کرد: این میزان مصرف در سال جاری بی‌سابقه بوده و در چند روز قبل روزانه 11 تا 12 میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌شد که اکنون بدون احتساب نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به 15 میلیون مترمکعب در شبانه‌روز گذشته افزایش یافته است.

وی بر ضرورت مصرف بهینه گاز طبیعی توسط مشترکان بخش‌های مختلف تأکید کرد و افزود: در شبانه‌روز گذشته، در سقز یک میلیون و 700 هزار مترمکعب، بانه یک میلیون و 450 هزارمترمکعب و دیواندره 600 هزار متر مکعب مصرف گاز ثبت شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه در هیچ نقطه‌ای از استان قطعی گاز گزارش نشده است، ادامه داد: اولویت این شرکت، تأمین گاز مشترکان خانگی است اما به واسطه پایداری شبکه، تمام مشترکان در بخش‌های مختلف اداری، خانگی و صنعتی از گاز طبیعی بهره‌مند بوده و قطعی یا افت فشار وجود نداشته است.

فعله‌گری خواستار رعایت دمای رفاه در منزل (18 تا 21 درجه) شد و اضافه کرد: مشترکان در فصل سرد در منزل از لباس گرم و پرده ضخیم برای اتاق‌ها استفاده کنند تا ناچار به افزایش مصرف گاز نباشند.

در حال حاضر 575 هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، اداری و صنعتی از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.

 

شناسه خبر 51344