شناسه خبر:51782
1400/11/10 09:08:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: طی سال جاری سطح سفره‌های آب زیرزمینی در برخی از مناطق ایلام 90 درصد کاهش یافته است.

نورالله تیموری گفت: آنچه که آمارها، تجزیه و تحلیل‌ها از منابع آب زیرزمینی نشان می‌دهد اینکه متاسفانه وضعیت منابع آبی به خصوص آب سفره‌های زیرزمینی نگران‌کننده و قابل تفکر است.

وی افزود: به علت خشک‌سالی که طی سال گذشته و امسال در حال اتفاق افتادن است بعضی از منابع آب استان ایلام که طی سنوات گذشته 96 لیتر بر ثانیه آبدهی داشتند متاسفانه هم اکنون این به کمتر از 30 لیتر بر ثانیه رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اضافه کرد: یعنی بیش از 60 تا 70 درصد منابع آبی کاهش یافته و در کنار این مسئله افت سطح سفره‌های آب زیرزمینی در حال اتفاق افتادن است.

تیموری بیان کرد: در بعضی از شهرستان‌ها که شدت خشک‌سالی و کاهش بارندگی در آن‌ها بیشتر بوده، بیش از 90 درصد سطح سفره‌های آب زیرزمینی افت داشته که هیچ برنامه جایگزینی ندارند و نیاز به همراهی مردم دارد.

وی بیان کرد: در سال گذشته خشک‌سالی بی‌سابقه‌ای در سطح استان رخ داد به نحوی که می‌توان گفت طی 50 سال گذشته بی‌سابقه بود و ادامه این خشک‌سالی در طی امسال نیز در حال رخ دادن است چراکه بارش‌ها در استان بیش از 60 درصد کاهش یافته است.

شناسه خبر 51782