شناسه خبر:51869
1400/11/12 09:16:01

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: وسایل نقلیه رانندگان هنجارشکن در کرمانشاه یک هفته توقیف می‌شود.

محمد حیدری در طرح برخورد و توقیف خودروهای متخلف و هنجارشکن که در پارکینگ پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از پدیده‌هایی که اخیراً در کلانشهرها شکل‌گرفته حرکت‌های دوردور، نمایشی، تولید صدای ناهنجار و آلودگی‌های صوتی و… توسط برخی از رانندگان وسایل نقلیه است که مصداق بارز سلب آسایش عمومی همشهریان است.

وی با اشاره به آغاز طرح توقیف وسایل نقلیه که رانندگان آن با انجام حرکات مخاطره‌آمیز اقدام به تخلف و هنجارشکنی در معابر شهری می‌کنند، افزود: این طرح از یک ماه پیش در کرمانشاه آغاز شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: این طرح هر شب از ساعت 21 تا یک بامداد در مناطق مختلف شهر کرمانشاه خصوصاً منطقه نوبهار، بلوار نسترن، میدان 17 شهریور که پُر ترددترین معابر کرمانشاه هستند، اجرا می‌شود.

حیدری با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضائی در خصوص طرح توقیف وسایل نقلیه متخلف و هنجارشکن انجام شده است، اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح و در جهت ارتقا امنیت عمومی، رانندگانی که در سطح معابر اقدام به انجام حرکات مخاطره آمیز می‌پردازند علاوه بر اعمال قانون، نمره منفی در گواهینامه آنها درج می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: رانندگانی که اقدام به تکرار این تخلفات مخاطره آمیز و هنجارشکن کنند، به مدت سه ماه، شش ماه و یک سال از رانندگی محروم می‌شوند و حتی ممکن است گواهینامه آنها باطل شود.

حیدری با تاکید بر اینکه مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی استان در قالب تیم‌های محسوس و نامحسوس به صورت شبانه روزی در سطح معابر اقدام به شناسایی رانندگان متخلف می‌کنند، گفت: در راستای اجرای این طرح به صورت میانگین 10 دستگاه وسیله نقلیه طی شبانه روز به صورت سیستمی و فیزیکی توقیف می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه نقش و مشارکت همشهریان در معرفی رانندگان متخلف و هنجارشکن را مهم دانست و گفت: تلاش همکاران ما ارتقا امنیت شهروندان در سطح معابر این استان است.

وی تاکید کرد: با هر اقدامی که امنیت اجتماعی و روانی شهروندان را به مخاطره بیاندازد با جدیت برخورد خواهد شد.

شناسه خبر 51869