شناسه خبر:52199
1400/11/20 09:34:51

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار خمین گفت: 15 طرح مدیریت شهری روز سه‌شنبه با اعتباری بالغ‌بر 615 میلیارد ریال با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان بهره‌برداری و عملیات اجرایی چند طرح‌ شهری نیز آغاز شد.

«ابوالفضل مرتضیان» در حاشیه افتتاح این طرح‌ها گفت: هشت طرح با اعتبار 385 میلیارد ریال بهره‌برداری شد و عملیات اجرایی هفت طرح با اعتبار 230 میلیارد ریال آغاز شد.

شهردار خمین توضیح داد: پیاده‌روسازی بلوار شهید صدوقی خمین با اعتبار 18 میلیارد ریال از طرح‌های افتتاحی شهرداری این شهر است.

وی اظهار کرد: بلوار شهید صدوقی به‌دلیل تردد زیاد و وجود اصناف در این منطقه از بلوارهای اصلی شهر محسوب می‌شود و در این بلوار هفت هزار و 200 متر مربع کف‌فرش در طرف غرب و شرق انجام شده است.

شهردار خمین پیاده‌روسازی بلوار جانبازان با اعتبار 10 میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های بهره‌برداری‌شده بیان کرد و افزود: در این بلوار دو هزار و 950 متر مربع کف‌فرش و دو هزار و 20 متر مربع جدول‌کاری انجام شده است.

مرتضیان اماکن تفریحی و شهر بازی را یکی از مطالبات مردم خمین بیان کرد و گفت: در راستای ایجاد نشاط و تفریح در شهر پس از مصوبه شورای تطبیق، هشت وسیله پیشرفته با سرمایه‌گذاری 60 میلیارد ریال در این مکان تفریحی جانمایی شد.

شهردار خمین توضیح داد: با توجه به پوشش نامناسب معابر، مدیریت شهری زیرساخت‌های لازم برای ترمیم و بازسازی آسفالت را ایجاد کرده است.

مرتضیان گفت: شهرداری خمین پوشش آسفالت معابر شهری را در سال جاری به‌صورت فنی آغاز کرد و با اعتبار 120 میلیارد ریال، 18 هکتار از معابر شهری آسفالت شد.

وی ادامه داد: به‌منظور بازسازی این میدان جداره‌سازی بر اسکلت فلزی اجرا شد و آجرنما، کاشی و سرامیک سنتی در جداره‌سازی آن استفاده شده است.

شهردار خمین با اشاره به اجرای نماد عصر عاشورا بر جداره میدان، یادآور شد: 700 متر مربع جداره‌سازی در میدان عاشورای خمین با اعتبار هفت میلیارد ریال اجرا شده است.

مرتضیان اصلاح هندسی معابر و میادین را دیگر طرح‌های مدیریت شهری خمین عنوان کرد و افزود: به‌منظور روان‌سازی ترافیک و کاهش حادثه برخی از میادین شهری نظیر احمدآباد و گلزار شهدا و معابری مانند آیت‌الله سعیدی اصلاح هندسی و مناسب‌سازی شد.

وی یادآور شد: شهرداری در راستای افزایش سطح فعالیت‌های عمرانی و خدماتی و خودکفایی در سال‌های اخیر ماشین‌آلات مورد نیاز را خریداری و برخی ماشین‌آلات موجود را بازسازی کرد.

شهردار خمین گفت: بیل مکانیکی چرخ زنجیری، دو دستگاه خودروی نیسان و یک دستگاه ژنراتور برق امسال از سوی شهرداری خمین با اعتبار 60 میلیارد ریال خریداری شد.

مرتضیان تملک و آزادسازی معابر شهری با اعتبار 80 میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های شهرداری خمین بیان کرد.

شهردار خمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز عملیات اجرایی اصلاح هندسی و مناسب‌سازی میدان قیام این شهر، افزود: طرح اصلاح هندسی این میدان در کارگروه ترافیک شهرستان تأیید شده است.

مرتضیان اعتبار بهسازی این میدان را هفت میلیارد ریال بیان کرد و گفت: به‌منظور مناسب‌سازی این میدان نماد لوبیا احداث و نصب شده است.

وی تصریح کرد: 35 اِلمان نوری به‌منظور زیباسازی شهری در ورودی از سمت بلوار امام خمینی با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون ریال خریداری و نصب شده است.

شهردار خمین بیان کرد: سرانه فضای سبز این شهر 13 و 2 دهم متر مربع است و وضعیت مناسبی در استان مرکزی دارد.

مرتضیان توضیح داد: به‌دلیل گسترش شهر و توزیع نامناسب فضای سبز طرح مطالعاتی احداث پارک در محله فیروزآباد آغاز و سه هزار متر مربع زمین تملک شده است.

شهردار خمین از آغاز عملیات اجرایی خانه گفتمان شهری خبر داد و گفت: این مکان در دو طبقه و عرصه 727 متر مربع ساخته می‌شود و اعتبار مورد نیاز آن 30 میلیارد ریال برآورد شده است.

مرتضیان تصریح کرد: رونمایی از طرح تفریحی زیب لاین با اعتبار 15 میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی گرم‌خانه با اعتبار 40 میلیارد ریال و مرحله دوم پیاده‌روسازی بلوار جانبازان با اعتبار 15 میلیارد ریال از دیگر طرح‌های شهرداری خمین در دهه فجر امسال است.

شناسه خبر 52199