شناسه خبر:52204
1400/11/20 09:49:30

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وظیفه ذاتی همه دستگاه‌ها مخصوصاً شهرداری، گفت: شهرداری‌ها وظیفه دارند زیرساخت‌های لازم را برای جمع‌آوری و سامان‌دهی معتادین متجاهر فراهم کنند.

شامگاه دوشنبه آخرین برنامه سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور و هیئت همراه به استان کرمانشاه، دیدار با بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه بود.

علی‌ محمد قادری در این دیدار که با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه انجام شد، پس از ابراز خرسندی از انتصاب استاندار جدید، اظهار کرد: امیدواریم با حمایت‌ها و هماهنگی‌های مقام ارشد استان و تلاش همکاران در بهزیستی، توانایی پیروزی بر مشکلات را داشته باشیم.

وی افزود: وظیفه همه دستگاه‌ها مخصوصاً شهرداری است که زیرساخت‌های لازم را برای جمع‌آوری و سامان‌دهی معتادین متجاهر فراهم کنند.

رئیس بهزیستی کشور تصریح کرد: از قانون‌های پیش‌بینی‌شده می‌توان کمک گرفت و افرادی که برای بار دوم شناسایی شده و به مراکز ماده 16 مراجعه نکرده‌اند، باید آن‌ها را به این مراکز فرستاده و از ظرفیت محدود آن‌ها به نحو مؤثر بهره برد.

   کاهش آمار طلاق در 2 سال گذشته

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ابتدای این نشست به کاهش آمار طلاق طی دو سال گذشته در استان اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولین در راستای ترغیب جوانان به امر ازدواج شد و گسترش برنامه‌های آموزش و مشاوره پیش از ازدواج را جهت کسب مهارت‌های زندگی ضروری دانست.

فرحناز محمدی افزود: با توجه به اینکه زنان آسیب‌دیده اجتماعی در بیشتر مواقع حمایت خانواده خود را از دست می‌دهند، از مسئولین و دستگاه‌های همکار خواستار برنامه‌ریزی و نگاه ویژه در این راستا هستیم.

تخصیص اعتبار لازم برای مستمری افراد در نوبت از دیگر موارد مطرح‌شده توسط مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بود.

شناسه خبر 52204