شناسه خبر:52304
1400/11/23 09:52:22

سپهرغرب، گروه خبر: عملیات اجرایی ساخت یادمان یک‌هزار و 100 شهید والامقام شهرستان ملایر با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مجموعه تفریحی و گردشگری مینی‌وُرلد آغاز شد.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر روز پنجشنبه در این آیین اظهار کرد: احداث یادمان شهدای این شهرستان مصداق بارز حرکت در مسیر روشن شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره یک‌هزار و 100 شهید والامقام ملایر است.

حسین فارسی با اشاره به تهیه نقشه یادمان شهدای این شهرستان توسط یکی از فرزندان شهدای ملایر، تأکید کرد: طراحی، محوطه‌سازی و فضاسازی محدوده داخلی و بیرونی باید با فضای یادمان شهدا هم‌خوانی لازم را داشته باشد.

امام‌جمعه ملایر نیز ضمن تأکید بر احداث این یادمان، گفت: همانند باغ‌موزه دفاع مقدس استان همدان، اِلمان‌های شهدای یک‌هزار و 100 شهید والامقام این شهرستان در یادمان شهدا طراحی و نصب شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری با بیان اینکه مردم شهیدپرور شهرستان ملایر در دوران دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند، افزود: تقدیم یک‌هزار و 100 شهید، تعداد زیادی جانباز، آزاده و ایثارگر به انقلاب اسلامی در این شهرستان، نشان از عِرق بالای دینی و انقلابی مردم ملایر دارد.

وی با قدردانی از تلاش‌های شهرداری ملایر در ساخت و تکمیل یادمان شهدای ملایر، ادامه داد: در کنار شهدای والامقام، ایثارگران و جانبازان، یادگاران و پیشکسوتان دفاع مقدس این شهرستان نیز خود را وقف این انقلاب و نظام کرده‌اند و این حضور آنان در تکمیل یادمان شهدای شهرستان مایه خیر و برکت است.

شهردار ملایر نیز در این آیین مجموعه مینی‌وُرلد را بهترین مکان برای ساخت یادمان شهدای این شهرستان عنوان کرد و گفت: یادمان در زمینی به مساحت پنج هکتار در ضلع شرقی مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد احداث می‌شود.

مجید فرجی ادامه داد: یک‌هزار و 400 متر مربع از این فضا برای احداث ساختمان یادمان شهدا و سه هکتار برای محوطه‌سازی درنظر گرفته شده و درصورت اختصاص به‌موقع اعتبارات، طی دو سال آینده این یادمان تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اعتبار پیش‌بینی‌شده برای احداث یادمان شهدای ملایر را حدود 20 میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: در این مجموعه صحنه‌های به‌یادماندنی جنگ، طراحی و ساخت اِلمان شهدا در داخل محوطه و ساختمان اجرا خواهد شد.

شناسه خبر 52304