شناسه خبر:52452
1400/11/27 09:25:51

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: پیش‌بینی شد در سال جاری یک‌ میلیون و 800 هزار تُن محصول در پتروشیمی شازند تولید شود که این مهم محقق شد؛ با وجود اینکه در تولید برخی محصولات مشکلاتی داشتیم.

ابراهیم ولدخانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی شازند 23 واحد تولیدی و یوتیلیتی دارد که هرکدام فناوری خاص خود را دارند.

وی تصریح کرد: اداره کردن 23 واحد تولیدی با تولید محصولات متنوع شیمیایی کار دشواری است، در این شرایط سخت تحریمی که امکان خرید یک قطعه کوچک هم فراهم نیست، با تلاش مهندسین و متخصصین شرکت در سال جاری یک شرایط فوق‌العاده را پشت سر‌ گذاشتیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند افزود: پیش‌بینی شد در سال جاری یک‌ میلیون و 800 هزار تُن محصول در پتروشیمی شازند تولید شود که این مهم محقق شد؛ با وجود اینکه در تولید برخی محصولات مشکلاتی داشتیم.

ولدخانی گفت: پتروشیمی متنوع‌ترین محصولات را دارد، یکی از معضلات پتروشیمی موضوع خوراک است؛ روزانه سه‌ هزار تُن خوراک از جای‌جای ایران به پتروشیمی وارد می‌شوند. قیمت خوراک بر مبنای نفت بوده که قیمت آن روزانه است، قیمت نفت به‌خاطر تنش‌های دنیا بالا رفته که مشکلاتی را برای پتروشیمی رقم زده و باعث کاهش حاشیه سود شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات فراهم کردن قطعه و تعمیر و نگهداری است، در بخش تعمیرات مهندسین ما تلاش کردند که توقفی در واحدها نداشته باشیم، با اورهال تاریخی و موفقی که در سال‌های گذشته داشتیم، اکثر قطعات بازسازی شد و بعد از آن توانستیم بیش از 25 میلیون دلار از قطعات حساس مجموعه را داخل‌سازی کنیم که اگر این کار نمی‌شد، اکنون مشکلاتی داشتیم.

مدیرعامل پتروشیمی شازند با بیان اینکه برای فراهم کردن بعضی قطعات باید 18 ماه وقت گذاشته می‌شد، ادامه داد: نگاهمان به داخل است و باید تلاش متخصصین قطعات 23 واحد در داخل تأمین شود که این یک موفقیت است؛ بخش آرانددی فعالیت خود را به‌خوبی طی می‌کند که تلاش‌های صورت‌گرفته منجر به تولید محصولات جدید شده که گریدهای پزشکی، ماسک و گان بخشی از این اقدامات است.

ولدخانی درخصوص تولید هگزان از توقف واردات این محصول با تولید آن در پتروشیمی خبر داد و افزود: یکی از محصولات تولیدی جدید پتروشیمی هگزان است که 2.5 میلیون یورو واردات آن بوده است و بومی سازی شده و به شرکت‌های دیگر اعلام کردیم که درصورت نیاز می‌توانیم به آن‌ها خدمات ارائه دهیم.

شناسه خبر 52452