شناسه خبر:52459
1400/11/27 09:37:31

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس آگاهی کردستان از کاهش سرقت در استان خبر داد و گفت: 81 درصدی انواع سرقت‌های وقوع‌یافته از ابتدای سال‌جاری تاکنون در کردستان کشف شده است.

سرهنگ عبدالله فاتحی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح مبارزه با سرقت، شناسایی و انهدام باندهای سرقت و کشف جرایم در دستور کار پلیس آگاهی کردستان است، اظهار کرد: در 10 ماه و 23 روز گذشته سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته علی‌رغم همه مشکلات عدیده اقتصادی، وقوع انواع سرقت در استان سه درصد کاهش یافته که حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد از تعداد سرقت‌های وقوع‌یافته در استان سرقت خرد بوده است، گفت: عمده این سرقت‌ها مربوط به اماکن، بی‌دقتی در نگهداری اموال و وسایل باغات، مصالح ساختمانی و عدم رعایت نکات ایمنی و حفاظتی توسط مالباختگان در کردستان بوده است.

رئیس پلیس آگاهی کردستان از کشف 81درصدی انواع سرقت‌های وقوع‌یافته از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان خبر داد و تصریح کرد: این موفقیت حاصل تلاش شبانه‌روزی همکاران خود و همراهی مردم با بصیرت و فهیم کردستان بوده که در اکثر مأموریت‌ها یار و یاور مأموران پلیس هستند.

فاتحی با بیان اینکه همچنین پیگیری و کشف جرایم جنایی در کوتاه‌ترین زمان در دستور کار پلیس آگاهی استان است، افزود: کشف پرونده قتل سنوات گذشته در کردستان نیز در حال بررسی است.

وی از کشف 98درصدی جرائم پنهان همچون جعل و کلاهبرداری در استان خبر داد و عنوان کرد: شماره تماس 130 به‌صورت شبانه‌روزی پاسخ‌گوی هم‌استانی‌های عزیز بوده و برای حفظ امنیت و آرامش آنان جانمان را تقدیم می‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه پیشگیری از جرایم نیازمند عزم همگانی است، تأکید کرد: شهروندان برای پیشگیری از سرقت و جرایم باید ضمن رعایت نکات ایمنی به هشدارها و توصیه‌های پلیس توجه کرده و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

توصیه رئیس پلیس آگاهی استان کردستان به مردم برای پیشگیری از سرقت منزل

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان از شهروندان خواست که فریب تماس‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی و ارسال مشخصات بانکی برای افراد غریبه را نخورند و همواره توصیه‌های پلیس را در جهت پیشگیری از وقوع سرقت‌ها جدی گرفته و هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

شناسه خبر 52459