شناسه خبر:52494
1400/11/28 09:23:21

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل ماشین‌سازی اراک گفت: نخستین محموله بومی‌سازی شده پتروشیمی دنا موسوم به (استیم درام) از مجموعه تجهیزات فرآیندی روز چهارشنبه برای نصب و راه‌اندازی از اراک ارسال شد.

«جعفر صفری» روز چهارشنبه افزود: ساخت تجهیزات خاص پتروشیمی‌های متانول دنا و سیراف که در گذشته توسط شرکت‌های اروپایی به صورت مجموعه ساخته شده وارد می‌شد اکنون برای اولین بار در ماشین‌ سازی اراک ساخته و برای نصب ارسال شد.

وی ادامه داد: این محصول با رعایت تمامی الزامات کیفی و فنی ساخته شده و پس از دریافت تاییدیه‌های لازم به پتروشیمی دنا در منطقه ویژه اقتصادی - تجاری عسلویه ارسال و توسط کارکنان شرکت ماشین‌ سازی اراک در محل مورد نظر نصب می‌شود.

مدیرعامل ماشین‎ سازی اراک اظهارکرد: قرارداد ساخت و راه‌اندازی تجهیزات ویژه مجتمع متانول دنا به ارزش 39 میلیون یورو سال گذشته در این واحد تولیدی دانش‌بنیان منعقد شد که اکنون نخستین محصول تولیدشده ارسال و بقیه تا پایان سال 1401 ارسال می‌شود.

صفری بیان کرد: این قرارداد شامل انجام خدمات مهندسی، تامین، ساخت، رنگ‌آمیزی، تست بازرسی، بسته‌بندی، تهیه مدارک فنی، حمل، تامین قطعات یدکی دوره راه‌اندازی و بهره‌برداری آغازین و بهره‌برداری سالانه از جمله قطعات یدکی اصلی، خدمات نظارت بر نصب، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی، تهیه و ارائه اطلاعات، دستورالعمل‌ها، نقشه‌ها و اجرای تمامی فعالیت‌های مرتبط با تعهدات منعقد شده است.

وی اضافه کرد: با وجود برخورداری از نیروهای زبده و کارآزموده در صنعت ماشین‌ سازی اراک، برای تکمیل و راه‌اندازی این قرارداد، فرصت اشتغال قابل‌توجهی نیز در این واحد تولیدی ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت ماشین سازی اراک گفت: فعالیت هدفمند و برنامه‌ محور در سایه بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فناوری مطابق با استانداردهای جهانی در ماشین‌سازی اراک، این واحد را به کانون تخصصی تجهیزات ساز پتروشیمی و یکی از قطب‌های دانش‌بنیان در این عرصه تبدیل کرده است.

شرکت ماشین سازی اراک ( سهامی عام) به‌منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده‌کردن نیازهای صنعتی کشور، در سال 1346 در زمینی به مساحت 134 هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال 1350 به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره‌برداری رسید.

شناسه خبر 52494