شناسه خبر:52687
1400/12/3 09:27:50

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه کالاهای اساسی در ایام پایانی سال از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان توزیع می‌شود، گفت: برخی از کالاها هم به طور هوشمند و از طریق سایت بازرگام توزیع می‌شود تا از تشکیل صف جلوگیری شود.

پیمان اسکندری در جلسه قرارگاه امنیت غذایی که با حضور مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان در سنندج تشکیل شد، اظهار کرد: با توجه به تصمیم‌هایی که گرفته شده بیشتر کالاها از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع کالاهای اساسی توزیع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌گذار و ناظر توزیع کالای اساسی در استان سازمان جهاد کشاورزی است، اضافه کرد: از امروز تا 20 فروردین در وضعیت آماده‌باش هستیم تا بازاری آرام را برای مردم ایجاد کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: انتظار می‌رود فروشگاه‌های زنجیره‌ای موجود در استان از طریق شبکه مرکزی خود نسبت به جذب حداکثری کالاهای اساسی اقدام کنند.

اسکندری یادآور شد: علاوه بر ایام عید، ماه مبارک رمضان را هم در پیش داریم بنابراین نظارت بر کالاهای اساسی هم باید با دقت بیشتری انجام شود و بی‌شک با سودجویان و گرانفروشان به‌شدت برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای این ایام کالاهای اساسی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود، گفت: از مالکان فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید دعوت خواهیم کرد تا تولیدکننده کالاهای اساسی همچون روغن و شکر را در استان داشته باشیم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: در حال توزیع برنج تایلندی به قیمت هر کیسه یک میلیون و 250 هزار ریال، برنج هندی هر کیسه 10 کیلویی به قیمت دو میلیون و 400 هزار ریال هستیم.

شهریار حنیفی اضافه کرد: 250 تن شکر، 310 تن قند، 360 تن مرغ منجمد و 310 تن گوشت قرمز منجمد سهمیه استان است که در حال توزیع آن‌ها هستیم.

75 هزار و 768 واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از 30 هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه‌های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

شناسه خبر 52687