شناسه خبر:52878
1400/12/7 10:17:38

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه موقت شهر همدان راه اصلاح اجتماع را اصلاح افراد نالایق دانست و ادامه داد: ضعف در نظارت و بازرسی‌ها موجب شده که زحمات دولت هنوز بر سر سفره مردم دیده نشود

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در محل حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان بر اجرای عدالت و بهبود وضع معیشت مردم تاکید کرد و افزود: تا زمانی‌که افراد مسامحه‌گر بر سر کار هستند امیدی برای حل مسائل و مشکلات وجود ندارد.

وی راه اصلاح اجتماع را اصلاح افراد نالایق دانست و ادامه داد: ضعف در نظارت و بازرسی‌ها موجب شده که زحمات دولت هنوز بر سر سفره مردم دیده نشود.

امام جمعه موقت شهر همدان با اشاره به اینکه به خاطر مشکلات اقتصادی و تورم، نباید برکات انقلاب اسلامی را فراموش کنیم خاطرنشان کرد: یکی از نعمت‌هایی که به برکت انقلاب اسلامی در مملکت ما حاصل شد استقلال است که مستعمره ابر قدرت‌ها نباشیم.

آیت الله موسوی اصفهانی هدف رسالت انبیا را جلوگیری از فساد و پیاده کردن عدالت اجتماعی برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی ادامه راه بعثت رسول خدا(ص) است و مسئولان باید با دقت لازم به مسائل مملکت و حقوق هشتاد میلیون نفر رسیدگی کنند.

وی اظهار کرد: در زمان قبل از انقلاب ساخت سلاح‌ در مملکت ممنوع بود و حتی اجازه تعمیر آن هم وجود نداشت و هم اکنون این استقلال به برکت خون شهدا و استقامت 43 ساله مردم به دست ما رسیده است.

آیت‌الله موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه حافظان دین الهی در زمان غیبت امام عصر (عج) هستند گفت: حوزه‌های علمیه در 12 قرن گذشته تاکنون در نگهداری و حفظ دین مردم و استقلال پیش قدم بودند.

وی با بیان اینکه علما برای نگهداری کشور اسلامی تا پای جان استقامت کردند تصریح کرد: روحانیان تا کنون برای استقلال ممالک اسلامی به خصوص ایران تا حد توان قدم‌های موثری برداشتند که نمونه بارز آن مساله ملی شدن صنعت نفت است.

امام جمعه موقت شهر همدان با اشاره به اینکه مردم در 43 سال پیش با خون خود به امام خمینی(ره) لبیک گفتند ادامه داد: هم اکنون نیز مردم با استقامت در برابر تحریم‌های ظالمانه موجب اعتراف سردمداران آمریکایی به شکست تحریم‌ها شدند.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: همراهی مردم با روحانیت و نیز وحدت حوزه و دانشگاه در استقلال کشور بی‌بدیل و موثر است.

وی اظهارکرد: دشمن به خصوص در فضای مجازی با فریب‌کاری‌ها، نقشه جدا کردن روحانیت و ملت از یکدیگر را در سر دارد و می‌خواهد با مقصر نشان دادن روحانیت در تمام مشکلات مملکت، ملت را زیر استبداد و استعمار خود قرار دهد.

امام جمعه موقت شهر همدان خاطرنشان کرد: بعضی از روحانیان در دولت قبل قول‌هایی به مردم دادند که نمی توانستند به آن عمل کنند و در نتیجه مردم را به انقلاب بدبین کردند.

آیت الله موسوی اصفهانی از آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه خبر داد و از والدین خواست که فرزندان خود را در صورت تمایل و نیز داشتن روحیه تبلیغ و جهاد تبیین برای ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه تشویق کنند.

شناسه خبر 52878