شناسه خبر:53018
1400/12/12 09:12:07

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: توزیع نهال به‌مناسبت هفته منابع طبیعی در این استان آغاز شد.

«قربانعلی فتحی» روز یکشنبه افزود: توزیع نهال در استان مرکزی از دهم اسفندماه آغاز شد و تا پایان سال جاری در نهالستان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: یک میلیون و 300 هزار اصله نهال نیز از دهم برای توزیع در بین متقاضیان تأمین شد و براساس سهمیه اختصاص‌یافته به شهرستان‌ها از دهم تا 28 اسفندماه در نهالستان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی انجام می‌شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: 170 هزار اصله نهال فضای سبز و جنگلی از مجموع این نهال‌ها در راستای اجرای طرح نهضت سبز و کاهش آلودگی هوای استان، به‌صورت رایگان بین شهرستان‌های بالای 50 هزار نفر جمعیت شامل شهرستان‌های اراک، شازند، خمین، دلیجان و ساوه توزیع می‌شود.

فتحی گونه‌های مختلف جنگلی، فضای سبز و صنوبر را ازجمله نهال‌های آماده توزیع در این مدت عنوان کرد و ادامه داد: فاصله کشت زراعت چوب به‌صورت انبوه سه متر در سه متر، بادشکن یک‌ونیم متر در یک‌ونیم متر و گونه‌های فضای سبز چهار متر در چهار متر انجام می‌شود.

فتحی گفت: پیش‌بینی می‌شود با کشت این نهال‌ها یک‌هزار و 800 هکتار به فضای سبز استان مرکزی افزوده شود.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان دریافت این نهال‌ها می‌توانند درخواست خود را به ادارات شهرستان محل سکونت خود ارائه داده و پس از بازدید کارشناسان ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های استان مرکزی، تهیه نقشه و انعقاد قرارداد نسبت به دریافت حواله اقدام کرده و براساس برنامه زمان‌بندی از طریق نهالستان نهال تهیه کنند.

استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

شناسه خبر 53018