شناسه خبر:84013
1403/4/4 14:23:49

در آستانه عید سعید غدیر خم 21 پروژه عمرانی منطقه یک شهرداری همدان با اعتباری بالغ‌بر 115 میلیارد تومان افتتاح شد.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

پیش از ظهر دوشنبه و در آستانه عید سعید غدیر خم، 21 پروژه عمرانی منطقه یک شهرداری همدان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر، فرماندار، شهردار و معاونین وی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیر منطقه یک شهرداری، اهالی کوی خاتم، ورزشکاران و اصحاب رسانه با اعتباری بالغ‌بر 115 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان در این آیین ضمن تبریک دهه امامت و ولایت به حاضران در مراسم، عنوان کرد: یکی از نقاط قوت منطقه کوی خاتم این است که اهالی آن در انجام پروژه‌های مختلف شهری همکاری دارند که از زحمات تمامی این عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ضمن قدردانی از زحمات اعضای شورای اسلامی، شهردار و به‌خصوص مدیر منطقه یک شهرداری همدان به‌منظور افتتاح 21 پروژه عمرانی در سطح این منطقه، خاطرنشان کرد: به لطف خداوند متعال و با همت شهرداری منطقه یک، شاهد سرانه فضای سبز بسیار خوب و مناسبی در این منطقه هستیم و این شهرداری با کمبود فضای سبز مواجه نیست.

وی با بیان اینکه پارک بنفشه کوی خاتم از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر همدان است، گفت: بنده نیز در دوران کودکی به این پارک آمده‌ام و خاطرات خوبی را از این محله و اهالی آن دارم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت عظیم مردمی در انجام پروژه‌های مختلف شهری، ابراز کرد: ضروری است که شهرداری همدان در مراسم‌های افتتاحیه که در سطح محلات برگزار می‌شود، از معتمدین و تأثیرگذاران محل نیز برای ایراد سخن و ارائه نقاط قوت و ضعف و همچنین پیشنهاد‌های لازم، دعوت کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی جابه‌جایی محل جمعه‌بازار کوی خاتم را یکی از مهم‌ترین مطالبات اهالی این منطقه دانست و افزود: در جریان پیگیری‌های شهردار محترم همدان در این خصوص هستم و امید است که هرچه سریع‌تر این موضوع حل‌وفصل شود؛ چراکه جمعه، روز استراحت مردم بوده و نیاز است که در جابه‌جایی محل این بازار اقدامات سریعی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم منطقه یک شهرداری همدان راه‌اندازی پارک تخصصی برای کودکان با نیاز‌های ویژه است، گفت: این موضوع می‌تواند یک نقطه قوت برای شهرداری باشد؛ ضمن اینکه مردم ما نیز به پارک‌های تخصصی نیاز دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات موجود در منطقه یک شهرداری همدان مسئله ترافیک سنگین در تقاطع شهیدمدرس است، خاطرنشان کرد: امید است که شهرداری همدان و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر با مشارکت استانداری در این راستا نیز اقدامات لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه در مسیر تردد مردم به منطقه تفریحی تاریخی گنجنامه نیز با ترافیک سنگینی مواجه هستیم، ابراز کرد: باید برای تردد به گنجنامه نیز مسیر‌های جایگزین با حفظ اصالت محیط کوهستان، درنظر گرفته شود.

* شورای اسلامی شهر اعتباری بالغ‌بر 4400 میلیارد تومان برای شهرداری مصوب کرد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت و همچنین فرا رسیدن عید سعید غدیر خم به حاضران، عنوان کرد: مایه مباهات و افتخار است که در چنین ایامی شاهد افتتاح 21 پروژه عمرانی در سطح شهرداری منطقه یک همدان هستیم.

محمود مسگریان ضمن قدردانی از حمایت‌ها و هدایت‌های نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان در انجام پروژه‌های مدیریت شهری، افزود: تمامی ریزپروژه‌ها و همچنین پروژه‌های بزرگ این شهر براساس سیاست‌های توسعه متوازن شهر که به تصویب و تأیید اعضای شورای اسلامی شهر همدان رسیده است، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در شورای اسلامی شهر همدان به توزیع بودجه در تمامی ابعاد شهری توجه شده است، گفت: بودجه‌ای که امسال اعضای شورای اسلامی شهر همدان برای شهرداری تصویب کرده‌اند، مبلغی بالغ‌بر چهار هزار و 400 میلیارد تومان است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان از اختصاص ردیف بودجه برای انجام پروژه تقاطع شهیدمدرس در اعتبار سال جاری خبر داد و افزود: انجام این پروژه از مهم‌ترین مطالبات شهروندان گرامی است که شهردار همدان باید برای شروع هرچه سریع‌تر آن با محوریت شهرداری منطقه یک و همچنین استفاده از نظرات کارشناسان خبره، اقدام کند.

مسگریان با بیان اینکه شهرداری منطقه یک همدان در اجرای پروژه‌های مختلف مدیریت شهری همواره پیشتاز بوده است، عنوان کرد: از زحمات همه کارکنان شهرداری این منطقه به‌ویژه کارکنان فنی که برای پروژه‌ها زحمات زیادی متحمل شده‌اند نیز تشکر و قدردانی می‌کنم.

* شهرداری همدان در دوره جدید خود 15 زمین چمن مصنوعی تقدیم شهروندان کرد

شهردار همدان نیز با بیان اینکه واقعه عید سعید غدیر خم سرنوشت بشریت را به‌کلی تغییر داد، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما نیز در شرایط کنونی شرکت در انتخابات هشتم تیرماه ریاست جمهوری است که همه باید در این موضوع سهیم باشیم.

سیدمسعود حسینی با اشاره به اینکه تمامی پروژه‌های منطقه یک شهرداری همدان با محوریت شهروندان است، گفت: درخصوص افزایش سرانه فضای سبز نیز این منطقه از مناطقی است که پیشتاز بوده و اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی وجود ترافیک سنگین در تقاطع شهیدمدرس را یک معضل بزرگ در این منطقه دانست و ادامه داد: در دیداری که با اهالی محترم منوچهری در مسجد آن منطقه داشتم، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این عزیزان حل مشکل ترافیک سنگین بود که به دنبال اصلاح این موضوع نیز هستیم.

شهردار همدان یکی دیگر از پروژه‌های انجام‌شده در این منطقه را پیاده‌راه‌سازی در نقاط مختلف بیان کرد و افزود: همچنین در زمینه افزایش فضاهای ورزشی نیز در منطقه یک شهرداری شاهد یک تحول عظیم هستیم که امید است در سال جاری هم این موضوع استمرار داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه انجام پروژه‌های محله‌محور منجر به افزایش نشاط اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: شهرداری همدان در دوره جدید مدیریت خود توانسته است 15 زمین چمن را تقدیم شهروندان عزیز کند.

وی مسجدمحوری و محله‌محوری را از مهم‌ترین رویکرد‌های شهرداری در تعریف پروژه‌ها دانست و ادامه داد: مسجد محمدیه نیز در کوی خاتم محور بوده و نوع معماری خاص این مسجد هم بسیار جالب و اثرگذار است.

شهردار همدان با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های موجود در پارک‌ها مسئله آسیب‌های اجتماعی است، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های آتی شهرداری در پارک بنفشه کوی خاتم اصلاح مغازه‌های موجود در پارک است که به‌زودی بازطراحی خواهند شد.

حسینی با بیان اینکه پارک بانوان در منطقه یک شهرداری استقرار دارد، عنوان کرد: در منطقه چهار نیز به دنبال ساخت و بهره‌برداری از یک پارک برای بانوان محترم هستیم.

وی از ساخت پارک ولایت در منطقه حیدره همدان به مساحت 100 هکتار خبر داد و گفت: همچنین یک پارک 240 هکتاری نیز در سد اکباتان برای شهروندان عزیز ساخته خواهد شد که اداره آب و فاضلاب و برق نیز با دستور فرماندار همدان، مشارکت خوبی را در این زمینه داشته‌اند.

شهردار همدان از امضای قرارداد ساخت پارک آبی در همدان با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی خبر داد و افزود: به دنبال حل مشکل ترافیکی تقاطع شهیدمدرس نیز هستیم و امید است که هرچه سریع‌تر شرکت‌های پیمانکار کار خود را آغاز کنند.

حسینی با بیان اینکه موانع موجود در حوزه تقاطع شهیدمدرس برداشته شده است، ابراز کرد: مردم همواره همراهی لازم را با شهرداری داشته‌اند و تقاضای ما نیز از آنان این است که همچون گذشته حمایت‌های خود را از شهرداری دریغ نکنند.

* راه‌اندازی پارک تخصصی ویژه کودکان با نیاز‌های ویژه در منطقه یک شهرداری همدان

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز با اشاره به رسالت‌های شهرداری درخصوص توسعه شهر و انجام پروژه‌های مختلف در حوزه مدیریت شهری، عنوان کرد: تمامی پروژه‌های اجرایی براساس سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر و شهرداری اجرا می‌شود.

مرتضی حضرت‌زاده با بیان اینکه اعتباری بالغ‌بر 80 میلیارد تومان برای اجرای پروژه تقاطع غیر هم‌سطح سردار شهیدهمدانی تخصیص داده شده بود، خاطرنشان کرد: به لطف خداوند در سال 1402 و سال جاری توانستیم این پروژه را نیز به‌خوبی انجام دهیم.

وی ضمن قدردانی از اهالی کوی خاتم که همواره موجب دلگرمی منطقه یک شهرداری همدان بوده‌اند، ابراز کرد: در اجرای پروژه ساخت زمین چمن مصنوعی پارک بنفشه کوی خاتم نیز با محدودیت‌ و کمبود زمین مواجه بودیم و درخت‌هایی در کنار آن وجود داشت.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان از افتتاح ساختمان تجاری شهیدفهمیده در متراژی بالغ‌بر سه هزار متر مربع در ماه‌های آتی خبر داد و افزود: همچنین ساختمان چندمنظوره شهرک شهیدمدرس نیز با مساحتی بالغ‌بر یک‌هزار و 300 متر مربع در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

حضرت‌زاده از پیشرفت 60 درصدی ساخت پارک تخصصی ویژه کودکان دارای نیاز‌های ویژه خبر و ادامه داد: با توجه به اینکه کودکان دارای نیاز‌های ویژه در زندگی خود با شرایط خاصی مواجه هستند و امکان حضور در پارک‌های عمومی را ندارند، این پارک موضوعی با مساحتی بالغ‌بر یک‌هزار متر مربع در خیابان مرحوم استاد محمدرحیم مسکین به بهره‌برداری خواهد رسید که در جای خود یک پارک بی‌نظیر در سطح کشور خواهد بود.

گفتنی است؛ پروژه‌هایی که امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین مردم همدان به بهره‌برداری رسید، شامل ترمیم و بازسازی زمین چمن مصنوعی پارک مردم با اعتبار 13 میلیارد ریال، احداث زمین‌های ورزشی فوتبال و بسکتبال کوی خاتم با اعتبار 18 میلیارد ریال، پیاده‌روسازی مسیر گنجنامه با اعتبار 90 میلیارد ریال، احداث سرویس بهداشتی در پارک شکریه با اعتبار 12 میلیارد ریال، پیاده‌روسازی در خیابان مهدیه با اعتبار 60 میلیارد ریال، احداث مخازن آبیاری در آرامگاه بوعلی‌سینا، پارک مردم، بلوار شهیدفهمیده، بلوار سردار شهیدسلیمانی و لوله‌گذاری آبیاری خیابان هنرستان، شکریه، میرزاده‌عشقی و سعیدیه با اعتبار 42 میلیارد ریال، جدول‌گذاری در بلوار قبا با اعتبار پنج میلیارد ریال، پیاده‌روسازی در شهرک شهیدمدرس با اعتبار 11 میلیارد ریال، پیاده‌روسازی در خیابان ایل گلی با اعتبار چهار میلیارد ریال، تملک و تعریض خیابان ستاره حد فاصل چهارراه پاستور و خیابان هنرستان با اعتبار 730 میلیارد ریال، پیاده‌روسازی خیابان شهیدان دیباج با اعتبار چهار میلیارد ریال، ترمیم و بازسازی سرویس‌های بهداشتی پارک مردم، پارک ارم و آستان مقدس امام‌زاده عبدالله با اعتبار 30 میلیارد ریال، پیاده‌روسازی بلوار خواجه‌رشید، محله سبدبافان و محله قاشق‌تراشان با اعتبار 21 میلیارد ریال و پیاده‌روسازی خیابان پاستور با اعتبار 50 میلیارد ریال است.

شناسه خبر 84013