شناسه خبر:53019
1400/12/12 09:13:18

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 11 هزار هکتار از سامانه گرمسیری برای سرمایه‌گذاری در قصر شیرین خبر داد.

شهریار حیدری اظهار کرد: سامانه گرمسیری اهمیت بسیار زیادی دارد که رهبر معظم انقلاب نیز تأکیدات مکرری بر اجرای آن داشتند و این پروژه نقش مهمی در اشتغال و شکوفایی کشاورزی کرمانشاه دارد.

وی افزود: وزارت نیرو برای تخصیص و توزیع آب و وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای پروژه‌های کشاورزی در این پروژه نقش دارند و متولی اصلی آن هستند.

نماینده مردم سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از مجموع 62 هزار هکتار بخش بیشتری برای کشاورزی و بخشی در حدود 11 هزار هکتار برای سرمایه‌گذاری بوده که بین قصر شیرین و سومار پیش‌بینی شده است.

حیدری بیان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه خوب بوده، اما کشاورزان نگرانی‌هایی داشتند که اُفت فشار آب از این نگرانی‌ها بود که در این راستا تصمیمات مناسبی برای آن‌ها گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سد هواسان پروژه مکمل برای سامانه گرمسیری است که کار ذخیره آبی را انجام خواهد داد و سامان‌دهی وضعیت موجود و تسریع در اتمام پروژه و اشتغال منطقه از مطالبات مردم است که مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

شناسه خبر 53019