شناسه خبر:53031
1400/12/12 09:35:45

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار نهاوند گفت: به‌منظور حمایت از اقشار کم‌درآمد و دست‌فروشان و عدم سد معبر در سطح شهر، بازارروزها به‌صورت رایگان در اختیار دست‌فروشان قرار می‌گیرد.

مجید یوسفی‌نوید در تشریح این خبر اظهار کرد: سد معبر امروزه برای تمام شهرها و شهروندان مشکل‌ساز و به معضلی برای شهرنشینی تبدیل شده است که کمبود شغل، بیکاری و سرمایه‌ی اندک این موضوع را تشدید می‌کند و باعث برهم زدن نظم شهری می‌شود.

وی‌ تصریح کرد: سد معبر در پیاده‌راه، عبورومرور را کُند می‌کند و باعث هدایت عابرین به سواره‌رو می‌شود که همین امر خطر تصادف عابرین را بیشتر می‌کند.

یوسفی‌نوید افزود: در همین راستا شهرداری نهاوند به‌صورت جدی‌تر و روزانه اقدام به جمع‌آوری سد معبر مخصوصاً در پیاده‌روها و خیابان‌ سعدی کرده است.

وی ادامه داد: همچنین به‌منظور حمایت از اقشار کم‌درآمد، دست‌فروشان و عدم سد معبر در سطح شهر بازارروزها به‌صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد و می‌توانند با مراجعه به بازارروزها و هماهنگی با اکیپ مستقر در آنجا جهت استفاده کاملاً رایگان از این فضاها اقدام کنند.

شهردار نهاوند یادآوری کرد: جمع‌آوری سد معبر مستلزم همکاری شهرداری، نیروی انتظامی، اصناف و از همه مهم‌تر شهروندان است که با عدم استقبال از دست‌فروشان و تأمین مایحتاج از اماکن معتبر و دارای مجوز، می‌توانند باعث کاهش سد معبر و هدایت دست‌فروشان به اماکن مورد تأیید شوند.

یوسفی‌نوید در خاتمه تأکید کرد: با توجه به رایگان شدن بازارروزها برای جلوگیری از دست‌فروشی در سطح شهر از همشهریان تقاضا داریم که در راستای همکاری با شهرداری و حفظ امنیت پیاده‌روها از خرید کردن از دست‌فروش‌های سطح شهر خودداری کرده و از بازارروزها که تحت نظارت اصناف اجناس را ارائه می‌کنند، خرید کنند.

شناسه خبر 53031