شناسه خبر:53128
1400/12/15 09:34:41

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی دهلران با اشاره به اینکه برداشت کلزا از اردیبهشت ماه در دهلران آغاز می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود 12 هزار تن کلزا در دهلران برداشت شود.

علی غلامی مدیر جهاد کشاورزی دهلران با اشاره به اینکه برداشت کلزا از اردیبهشت‌ماه در دهلران آغاز می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود 12 هزار تن کلزا در دهلران برداشت شود.

وی افزود: از مهمترین فواید کشت کلزا مقاومت در برابر کم آبی و ارزش اقتصادی بالا است؛ کشت این محصول علاوه بر ایجاد تناوب زراعی، در اشتغالزایی در منطقه نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران گفت: ایجاد صنایع تبدیلی یکی از راه‌های سودمند ارتباط بین بخش کشاورزی و صنعت است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در منطقه باعث می‌شود که کشاورزان از خرید تضمینی محصول خود به دلیل استحصال روغن کلزا و کنجاله اطمینان خاطر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از دانه روغنی کلزای استان ایلام در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا دهلران بیش از 6 هزار و 100 هکتار است که پیش بینی می‌شود بیش از 12 هزار تن محصول تولید و به مراکز خرید تحویل داده شود.

غلامی بیان کرد: در اردیبهشت‌ماه برداشت محصول دانه روغنی کلزا از سطح مزارع این شهرستان آغاز می‌شود، برای خرید تضمینی محصول دانه روغنی کلزا 4 مرکز خرید در مناطق مختلف این شهرستان پیش‌بینی شده است.

شناسه خبر 53128