شناسه خبر:53565
1400/12/25 09:39:32
مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی خبر داد:

سازمان‌دهی 200 بازرس بسیجی ناظر بر بازار شب عید

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی از سازمان‌دهی 200 بازرس بسیجی نظارت بر بازار شب عید در استان مرکزی خبر داد.

محمد فراهانی ظهر روز گذشته در حاشیه نشست هیئت اندیشه‌ورز بسیج اصناف استان مرکزی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اصناف و بازاریان تحقق جهش تولید در بخش‌های مختلف اقتصادی است و بسیج اصناف با رویکرد حمایتی و رفع موانع تولید این مسئله را با قوت دنبال می‌کند و در راستای تحقق این مسئله در طول سال برنامه‌های مختلفی در دستور کار دارد.

وی افزود: پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی و ترویج روحیه جهادی و انقلابی از نیازهای مهم امروز در مواجه با مشکلات است و بسیج اصناف طی این سال‌ها با این رویکرد توانسته بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

سرهنگ فراهانی بیان کرد: خدمت صادقانه به مردم، تحقق جهاد اقتصادی، تلاش برای رفع موانع تولید و توزیع و نظارت از زنجیره تولید تا توزیع کالا، از مهم‌ترین اهداف بسیج اصناف است و اصناف به‌عنوان خط مقدم تحقق شعار سال، نقش مهمی برعهده دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در ایام پایانی سال، گفت: با توجه به ایام پایانی سال طرح تشدید نظارت‌ها از تولید تا توزیع اقلام اساسی در دستور کار بسیج اصناف استان قرار گرفته و با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، سازمان صمت و سایر دستگاه‌ها ایفای نقش می‌کنیم که در استان مرکزی تاکنون بیش از 200 بازرس بسیجی به جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و اداره صمت برای طرح تشدید نظارت‌ها معرفی شده‌اند و آمادگی برای افزایش بازرسین وجود دارد.

مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: کارگاه‌های آموزشی بازرسین برای تشدید نظارت‌ها بر زنجیره تولید تا توزیع اقلام اساسی برگزار و کارت‌های آن‌ها نیز صادر شده و به شکل جهادی و تمام‌وقت برای خدمت‌رسانی در صحنه هستند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم بسیج اصناف اجرای نهضت کمک مؤمنانه و طرح شهید سلیمانی است که علاوه‌بر توزیع بسته‌های معیشتی در بین افراد آسیب‌دیده از کرونا، خدمات مختلفی ازجمله کمک به امر واکسیناسیون عمومی با مشارکت خیرین و سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود.

سرهنگ فراهانی اضافه کرد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه دولت با سازمان بسیج برای کنترل و نظارت بر اقلام اساسی تاکنون بیش از 9 هزار نفرساعت خدمات توسط بسیجیان اصناف انجام شده و این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان نیز با قوت ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به طرح کاسبان امین، بیان کرد: در راستای تأمین اقلام اساسی طرح کاسبان امین در دستور کار بسیج اصناف قرار گرفت که اجرای این طرح موفق همواره خیرات و برکات فراوانی برای شرایط حساس داشته و در این ایام بیش از 150 کاسب امین در اراک نقش‌آفرینی می‌کنند و در سطح شهرستان‌ها نیز این طرح اجرایی می‌شود.

مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: با توجه به ایام پایانی سال و آغاز ماه مبارک رمضان با کمک اتاق اصناف و کاسبان امین نمایشگاه به وسعت ایران و ضیافت در دستور کار قرار گرفته تا در راستای توزیع اقلام اساسی به مردم خدمات لازم ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مناطق محروم و حاشیه‌نشین هفت گروه جهادی تخصصی در استان سازمان‌دهی شده که از عمده واحدهای صنفی در این گروه‌ها حضور دارند و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

شناسه خبر 53565