شناسه خبر:53724
1401/1/15 09:23:10

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام از بازگشایی بازارچه «هلاله شمالی» ایلام خبر داد و گفت: فعالیت تجاری در این بازارچه به صورت چمدانی‌ و یا خودرویی خواهد بود.

حسن بهرام‌نیا از بازگشایی بازارچه «هلاله شمالی» ایلام خبر داد و اظهارکرد: فعالیت تجاری در این بازارچه به‌صورت چمدانی‌ و یا خودرویی خواهد بود.

وی در تشریح سفر اخیر خود به کشور عراق و دیدار با استاندار دیاله مهیا شدن بازگشایی و آغاز فعالیت بازارچه مرزی هلاله شمالی را هدف سفر عنوان کرد و گفت: در این سفر توافق جهت آغاز فعالیت بازارچه مرزی هلاله شمالی حاصل و به‌زودی این بازارچه آغاز فعالیت و شهروندان دو طرف می‌توانند مبادلات کالا به‌صورت چمدانی را آغاز کنند.

استاندار ایلام در بیان مزایای فعالیت این بازارچه بیان کرد: فعالیت این بازارچه علاوه بر افزایش در آمد و مؤثر در توان اقتصادی منطقه به ایجاد اشتغال برای مردم ایلام خواهد انجامید.

بهرام‌نیا به ظرفیت صادرات مواد لبنی، تره‌بار، مواد پلاستیکی، سنگ و فلز و کلینکر سیمان ایلام از مرز هلاله شمالی به استان دیاله عراق اشاره کرد و گفت: تبادلات مرزی از این بازارچه به کشور عراق خاصه استان دیاله افق روشنی برای توسعه صادرات برای دو استان فراهم می‌کند و در این راستا اقدامات لازم برای فراهم کردن زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق، تلفن، اینترنت و راه دسترسی برای استقرار نیروهای امنیتی و دستگاه‌های مرتبط با واردات و صادرات کالا ر محل بازارچه در دستور کار قرار دارد.

شناسه خبر 53724