شناسه خبر:53860
1401/1/18 09:11:28

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: 20 طرح صنعتی، اقتصادی و کشاورزی با هدف اشتغال پایدار و توسعه فعالیت‌های تولیدی در این استان با بررسی نظر کارشناسان از مجموع 26 طرح تصویب شد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز چهارشنبه در کارگروه امور زیربنایی، آمایش سرزمین و توسعه روستایی و عشایری استان مرکزی افزود: با توجه به نام‌گذاری سال جدید با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین از سوی مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی‌های اقتصادی استان بر مبنای تولید و اشتغال تدوین شده و برای تحقق این مهم از تمامی ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: اهمیت این موضوع باعث شد تا طرح‌های اشتغال‌زایی در کارگروه امور زیربنایی، آمایش سرزمین و توسعه روستایی و عشایری استان به فوریت مورد بررسی قرار گیرد و به خواسته سرمایه‌گذاران در چارچوب قانون توجه شود.

استاندار مرکزی گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های گردشگری، رفاهی، تولیدی و صنعتی مطرح شد و با شتاب شاهد شکل‌گیری طرح‌ها در استان خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز گفت: 26 طرح در زمینه‌های توسعه صنعتی، گردشگری و خدمات بین‌راهی و دو طرح زیرساختی کشاورزی در دستور کارگروه امور زیربنایی استان قرار گرفت که اعضای کارگروه پس از بررسی طرح‌ها با اجرا و یا توسعه شمار قابل توجهی از آن‌ها موافقت کردند.

«مهدی زندیه وکیلی» افزود: با موافقت انجام‌شده اراضی به متقاضیان واگذار خواهد شد و آن‌دسته از اراضی که شخصی هستند، تغییر کاربری آنان با کمیسیون تبصره یک ماده یک برای ایجاد اشتغال پایدار فراهم می‌شود.

کارگاه صنعتی، مجتمع تفریحی و گردشگری، تولید محصولات بتنی، کارگاه تراشکاری، پرورش اسب، سفره‌خانه سنتی، بسته‌بندی حبوبات، کشتارگاه دام، شهر اصناف، سفره‌خانه سنتی، تولید خوراک دام و طیور و پرورش مرغ تخمگذار ازجمله طرح‌هایی بود که در این کارگروه مورد بررسی اعضای کارگروه امور زیربنایی، آمایش سرزمین و توسعه روستایی و عشایری استان مرکزی قرار گرفت.

شناسه خبر 53860