شناسه خبر:53993
1401/1/21 09:18:22
مدیر کل زندان‌های کردستان خبر داد؛

کاهش 15 درصدی جمعیت کیفری در زندان‌های کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل زندان‌های کردستان از کاهش 15 درصدی جمعیت کیفری در زندان‌های استان در سال 1400 خبر داد.

مراد فتحی اظهار کرد: حضور مستمر قضات دادگستری و رسیدگی به پرونده قضائی مددجویان در زندان‌های استان، دیدار چهره به‌چهره رؤسای دادگستری و دادستان‌ها، استفاده مؤثر از تأسیسات حقوقی، تلاش شبانه‌روزی و پیگیری مسئولان و مجموعه اجرای احکام زندان‌های کردستان سبب شد تا استان کردستان در سال 1400 موفق به کسب عنوان اول کشور در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها شود.

وی افزود: در همین راستا با کاهش حدود به 15 درصد از جمعیت کیفری زندان‌های استان در سال 1400 مواجه شدیم و رتبه برتر را در سطح کشوری از لحاظ کاهش تعداد زندانیان پیدا کردیم.

مدیر کل زندان‌های کردستان تصریح کرد: تا پایان سال گذشته موفق به ایجاد اشتغال 72 درصدی مددجویان در سطح زندان‌های استان شدیم و این روند همچنان ادامه دارد.

فتحی افزود: یکی از مؤلفه‌های ارزشمند سازمان زندان‌ها در سال 1400 توسعه بسترهای اشتغال و حرفه‌آموزی برای زندانیان با هدف تولید، درآمد پایدار و حمایت از خانواده بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این هدف با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود شامل توسعه کارگاه‌های تولیدی در زندان‌ها، تنوع محصولات تولیدی، حمایت از تولیدات و فروش و عرضه نمایشگاهی، جذب سرمایه‌گذار و کارآفرین و توسعه اشتغال پایدار و مولد برای زندانیان در زندان‌های کردستان محقق شد.

این مسئول عنوان کرد: خوشبختانه در سال 1400 تعداد هزار و 239 مددجو در کارگاه‌های مختلف تولیدات صنایع دستی مشغول به کار شدند و کسب درآمد کردند.

فتحی ابراز امیدواری کرد که در سال 1401 شاهد اتفاقات و خبرهای خوبی در تحقق برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و استفاده مؤثر از تأسیسات حقوقی با مساعدت دستگاه قضائی استان باشیم.

وی در ادامه سخنان خود اعلام کرد: حمایت‌های مادی و معنوی خیرین، مسئولان و مساعدت دستگاه قضائی استان با همراهی گذشت انسان دوستانه شکات موجب شد تا در سال 1400 شاهد آزادی 243 محکوم معسر مالی و جرایم غیر عمد با پرداخت مبلغی بیش از 50 میلیارد ریال از زندان‌های کردستان باشیم.

مدیر کل زندان‌های کردستان افزود: این اتفاق برجسته برگ زرینی از حماسه ایثار و نوع‌دوستی مردم خون گرم کردستان در یاری و حمایت از همنوع است.

فتحی اظهار کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته در ایام ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خواهیم بود و امیدواریم با مشارکت مردم نوع‌دوست کردستان شاهد بازگشت تعداد بیشتری از زندانیان به کانون گرم خانواده‌هایشان باشیم.

شناسه خبر 53993