شناسه خبر:54945
1401/2/17 09:08:44

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه موقت همدان گفت:شرایط امروز کشور نیاز به هوشیاری و تجزیه و تحلیل دارد که باید مراقب بود آب به آسیاب دشمن نریزیم و به خودی گل نزنیم

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با تاکید بر لزوم توجه به خطر دشمن داخلی اظهار کرد: خطر این دشمن به مراتب بیشتر از دشمن خارجی است زیرا با اقدامات خود باعث بدبینی به نظام می‌شود تا اساس آن را از بین ببرد.

وی افزود: در دولت بعد از سازندگی بود که دشمن داخلی آدرس تأسیسات هسته‌ای را به دشمنان داد و در سال 1364 بود که در مذاکرات پنهانی و غیر رسمی به دشمن القا کرد که برای پیروزی باید ناوهای خود را به خلیج فارس بیاورید.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی در کشور نیز در نتیجه اقدام نفوذی‌های داخلی بود اضافه کرد: باید نسبت به خطر نفوذی‌ها روشنگری کرد.

وی با تاکید بر لزوم خودسازی گفت: کسی می‌تواند منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) باشد که علاوه بر مراعات واجبات و مستحبات دینی؛ واجبات و مستحبات اجتماعی را نیز رعایت کند.

ارزنده ادامه داد: این موضوع بدان معناست که منتظر واقعی بداند و آگاهی داشته باشد در چه زمانی صحبت کند، چه زمانی نقد داشته باشد و در چه شرایطی دفاع کند.

وی خاطرنشان کرد: انسان منتظر باید زیرکی خاصی داشته باشد و مراقب باشد در مسائل اجتماعی و سیاسی کشور بر اثر تبلیغ مسموم دشمن در مسیری حرکت نکند که امام زمان راضی نباشد.

وی گریزی به وضعیت کشور زد و گفت: شرایط امروز کشور نیاز به هوشیاری و تجزیه و تحلیل دارد که باید مراقب بود آب به آسیاب دشمن نریزیم و به خودی گل نزنیم.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه عملکرد دولت خالی از نقد نیست و باید به ویژه در مسئله گرانی تدبیری اندیشیده شود تاکید کرد: البته با گذشت هشت ماه از روی کار آمدن دولت هم نباید آیه یأس بخوانیم، امروز متأسفانه برخی، بر اثر تبلیغات سوء دشمن از یک زاویه به مسائل نگاه می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید هم نقاط ضعف را گفت و هم نقاط مثبت را اضافه کرد: به فرموده رهبری باید افرادی که توانایی دارند چون اهالی قلم، سخنرانان متبحر، معلمان، اساتید و اهل دانش به جهاد تبیین مشغول شوند.

حجت الاسلام ارزنده با بیان اینکه این افراد وظیفه دارند خود اوضاع و احوال را درک کرده و شرایط را به خوبی برای دیگران تبیین کنند خاطرنشان کرد: برخی از افراد اوضاع و احوال هشت سال قبلی را زود فراموش می‌کنند اما ما از یاد نخواهیم برد در چهار سال اول و حتی در چهار ساله دوم هر مشکلی بود به گردن دولت قبلی انداخته می‌شد.

وی ادامه داد: از یاد نخواهیم برد در هشت سال گذشته قدرتمندترین تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی با قدت 50 ساله تا 80 ساله در همان دوره اول دولت ورشکسته شدند تا چه برسد به واحدهای کوچکتر.

ارزنده تصریح کرد: در دولت گذشته واحدهای تولیدی یک به یک به ورطه هولناک تعطیلی می‌افتادند و تعداد بسیاری بیکار و شرایط اقتصادی کشور وخیم‌تر می‌شد.

وی ادامه داد: هیچ دولتی وقتی دولت را تحویل داده است، قرض و بدهی چهار تا پنج ساله برای دولت بعدی به میراث نگذاشته که دولت فعلی باید ماهیانه 10 هزار میلیارد به چاه عمیقی که به وجود آوردند تزریق کند تا بالاخره این بدهی‌ها پاک شود.

امام جمعه موقت همدان اظهار کرد: هشت ماه از دولت رئیسی می‌گذرد و برخی انتظار دارند در این مدت تمام ویرانی‌های هشت سال گذشته را ترمیم کند و این از بزرگواری رئیس جمهور است که هیچ اشاره‌ای به کمبودهای دولت قبل نمی‌کند و دنبال کار برای مردم است.

وی با بیان اینکه باید اقدامات مثبت را بیان کرد افزود: کارخانه‌های مهمی که یکی پس از دیگری در دولت قبل تعطیل شده بود، امروز هر یک دوباره به حرکت درمی‌آیند و شاید یک تا دو سال طول بکشد، مسأله اشتغال حل شود.

امام جمعه موقت همدان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم دولت را قضاوت کنیم نباید از یک بعد به آن بنگریم بلکه باید از ابعاد گوناگون به آن نگریست و تنها نباید به شاخص‌های اقتصادی بسنده کرد.

وی افزود: امروز قلم به دستان مزدور که تمام تلاش و دغدغه‌های آن قدرت و پول است، به صورت مداوم سمپاشی کرده و علیه دولت انقلابی کار می‌کنند اما در هشت سال گذشته مشکلات را ندیدند.

حجت الاسلام ارزنده با بیان اینکه وقتی دلار از 4 هزار تومان به 20 هزار تومان رسید صدای قلم به دستان مزدور درنیامد خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم برخلاف دولت گذشته به دنبال حل مشکلات است و امروز باید مراقب بود گل به خودی نزنیم؛ البته نقد منصفانه و مطالبه‌گری حق مردم است و باید برای بهبود امور تلاش کرد.

وی با بیان اینکه هدف دشمن از بین بردن نظام جمهوری اسلامی است و ما در مقابل خانواده‌های شهدا باید پاسخگو باشیم خاطرنشان کرد: این نظام را با خون شهدا به دست آوردیم، بنابراین باید مراقبت کرد که برخلاف مصلحت نظام کاری نکنیم.

شناسه خبر 54945