شناسه خبر:55010
1401/2/18 09:05:10
رئیس انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان همدان:

دولت در تأمین کالاهای اساسی از مردم حمایت کند

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان همدان با اذعان اینکه مردم ازنظر اقتصادی در مضیقه هستند، اعلام کرد: دولت باید به‌ویژه در تأمین کالاهای اساسی حمایت مناسبی از مردم داشته باشد.

آرش طاووسی با طرح این موضوع که گفته می‌شود اگر گرانی‌ها نباشد امنیت غذایی مردم به خطر می‌افتد، تصریح کرد: این موضوع را می‌پذیریم، اما باید دغدغه مردم در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شده و این‌گونه نباشد که کالایی گران و از سبد خانوار حذف شود؛ بلکه باید کالاها بسیار راحت، مناسب و با کمترین هزینه به دست مردم برسد.

وی ادامه داد: اینکه قرار است در قِبَل گرانی‌ها، یارانه‌ای مستقیم به مردم تخصیص یابد، باید زودتر با برنامه ریزی منسجم‌تری اتفاق بیفتد؛ چراکه بودن آن بهتر از نبودنش است.

طاووسی با عنوان اینکه مشکلات مردم بی‌پرده در کمیسیون‌ها و جلسات مطرح می‌شود چراکه ما محدودیت‌های بخش دولتی را نداریم، اظهار کرد: گرانی‌ها به موضوعات کلان اقتصادی برمی‌گردد و نه مسائل خُرد اقتصادی و دولت در تصمیم‌گیری‌ها و ابلاغ بخشنامه‌ها دخیل است و ما فقط می‌توانیم در بحث گران‌فروشی‌هایی که تابع سیاست‌های کلان کشوری نیست، ورود کنیم.

وی با بیان اینکه ما به‌طور مداوم پیگیر گران‌فروشی‌ها در همدان هستیم، یادآور شد: به‌تازگی پیگیری‌های حذف 9 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده در کالاهای تنظیم بازاری همدان انجام و خوشبختانه این موضوع دو سه روزه اعمال شد.

شناسه خبر 55010