شناسه خبر:55076
1401/2/19 09:09:27

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با اشاره به ضرورت حفظ جایگاه معلم در جامعه، گفت: مسئولان برای رفع مشکلات معیشتی معلمان باید گام‌های عملی بردارند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی‌ موثقی» روز یکشنبه در آیین بزرگداشت هفته معلم و در جمع فرهنگیان بسیجی با بیان اینکه پاسداشت جایگاه این قشر خدمت‌گزار یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: بدون شک هزینه برای آموزش‌وپرورش جزء سرمایه‌های آینده ما محسوب می‌شود و محصول نهایی آن افرادی هستند که مدیریت آینده کشور را برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: تکریم و سپاس از مقام معلم یک رسالت ملی، دینی و انقلابی است که باید مردم و مسئولان همواره قدردان این قشر فعال و مؤثر جامعه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان افزود: آموزش‌وپرورش مهم‌ترین و دقیق‌ترین مسیر دستیابی به اهداف عالی و والای نظام و پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی اظهار کرد: فرهنگیان سخت‌کوش در هر شرایطی بدون وقفه به تربیت دانش‌آموزان براساس اهداف انقلاب‌ اسلامی مشغول هستند و با تهدید نرم دشمنان مقابله می‌کنند.

وی معلمان را پیشتازان عرصه جهاد تبیین در کشور دانست و افزود: در جامعه انسانی اساسی‌ترین عمل تعلیم و تربیت است و کسی که این رسالت را بر دوش می‌کشد، معلم است.

استاندار همدان نیز نظام چندنرخی ارز را یکی از مشکلات اساسی اقتصاد ایران در سال‌های اخیر برشمرد و گفت: دولت سعی دارد این سیاست اقتصادی را اصلاح کند و مردم نیز همراهی کنند.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» افزود: اختصاص ارز ترجیحی نه‌تنها به کنترل تورم منجر نخواهد شد، بلکه زمینه رانت و فساد را نیز فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه از کالاهای ارزان‌قیمت با ارز ترجیحی تا 300 کیلومتر فراتر از مرزها بهره‌برداری می‌شد، خاطرنشان کرد: با هدف بهبود ضریب اصابت یارانه پنهان پرداختی به کالاهای اساسی به‌ویژه در شرایط تحریم لازم است شیوه کنونی تخصیص یارانه به این کالاها اصلاح شود.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: دولت سیزدهم با شعار تلاش شبانه‌روزی برای خدمت به مردم روی کار آمده و این مشکلات پیش‌ رو آثار باقی‌مانده از تورم در دولت قبل است.

   فرهنگ بسیجی در بین نوجوانان تقویت شود

استاندار همدان با تأکید بر اینکه فرهنگ و تفکر بسیجی باید در جامعه به‌ویژه در مدارس بین جوانان و نوجوانان تقویت شود، اظهار کرد: بسیج یک سرمایه فکری و فرهنگی است که ریشه در باورهای عمیق دینی دارد.

وی ادامه داد: بسیج به اقتضای شرایط در هر میدانی اعم از میدان رزم تا جبهه فرهنگی و سازندگی حاضر شده و آماده خدمت‌رسانی است و در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در بحران‌ها راه‌گشا بوده است.

قاسمی‌فرزاد افزود: با فعالیت بسیجیان در طرح شهید سلیمانی امروزه شاهد کاهش چشمگیر تعداد فوتی‌های کرونا نسبت به مدت‌زمان مشابه هستیم.

استاندار همدان آموزش‌وپرورش و مدرسه را یکی از بهترین زمینه‌ها برای فرهنگ‌سازی و زنده نگه داشتن تفکر بسیجی دانست و خاطرنشان کرد: فلسفه اصلی ایجاد و فعالیت بسیج سازندگی همین است که روح و جان زلال نوجوانان با نگاه و نگرش بسیجی رشد کند تا در آینده و در هر جبهه‌ای بسیجی عمل کند.

وی با بیان اینکه اگر جامعه ما امروز در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته و در جای‌جای میهن اسلامی موفقیت‌های ارزشمندی به‌ویژه در عرصه علم و دانش کسب کرده حاصل زحمات فرهنگیان است، ادامه داد: جایگاه معلم در ادبیات دینی ما بسیار ارزشمند است و ما زحمات آنان را فراموش نخواهیم کرد؛ چراکه در کنار علم و دانش به تعلیم و تربیت پرداختند.

استاندار همدان اظهار کرد: معلم همچون شمع می‌سوزد و به جامعه روشنی می‌بخشد و با دلسوزی، مهربانی و عطوفت ذره‌ذره علم و دانش را در نهاد کودکان و نوجوانان تزریق می‌کند و آن‌ها را در مسیر درست حرکت قرار می‌دهد.

شناسه خبر 55076