شناسه خبر:55133
1401/2/20 09:12:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: رعایت پروتکل فاصله گذاری فیزیکی در اماکن عمومی روند کاهشی داشته و طی بازرسی‌های صورت گرفته در یک هفته گذشته، مشخص شد که تنها در 57 درصد اماکن این مولفه رعایت شده است.

«لیدا رفعتی» روز دوشنبه اظهار کرد: کمترین میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی مربوط به مدارس با 38 درصد است همچنین میزان رعایت این مولفه در استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی، مراکز ورزشی، شهربازی و دیگر مراکز تفریحی زیر 50 درصد است.

وی افزود: همچنین به دنبال بازرسی صورت گرفته از چهار هزار و 600 مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان مشخص شد که در سه هزار و 723 واحد معادل 81 درصد این واحدها بهداشت فردی رعایت می‌شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: 81 درصد متصدیان و مراجعان به مراکز خدماتی و اماکن عمومی از ماسک استفاده کردند که بیشترین میزان آن مربوط به فرودگاه، دانشگاه، استادیوم و سالن‌های سینما و تئاتر با 100 درصد است.

رفعتی اظهار داشت: همچنین کمترین میزان استفاده از ماسک برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا مربوط به کارگاه‌های و صنایع کوچک زیر 25 نیرو با 62 درصد، استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی با 65 درصد، رستوران 66 درصد و پاساژها با 73 درصد است.

وی گفت: مجهز بودن به دستگاه تهویه هوا یکی از اصول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که در بازرسی‌های صورت گرفته از چهار هزار و 600 واحد مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان همدان چهارهزار و 135 واحد معادل 90 درصد به این دستگاه مجهز بودند.

 

شناسه خبر 55133