شناسه خبر:55149
1401/2/20 09:32:56

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: جایگاه استان مرکزی در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و توانمند ایده‌ال است.

دکتر سید « محمد جمالیان» روز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی ماما در اراک، افزود: مادران باردار شهرهای مختلف این استان برای پیگیری امور درمان نه تنها نیازی به استان‌های همجوار بلکه نیاز به سفر به اراک هم ندارند و در تمام شهرهای استان نیروهای متخصص زنان و زایمان و ماماهای مجرب مستقر است.

وی بیان کرد: استان مرکزی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور حرف برای گفتن زیاد دارد و جای تاسف دارد که در چند حادثه برخی مادران باردار این استان به رقم وجود نیروهای متخصص به استان‌های همجوار سفر کرده بودند که بر اثر حادثه تصادف جان خود و جنینشان از دست رفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: افزایش تعامل بهداشت و درمان امری ضروری است و این مهم در ارائه خدمات بهتر به مردم نقش موثری دارد.

دکتر جمالیان اظهار داشت: در طول بیش از 2 سال سخت کرونایی مادران باردار استان مرکزی به خوبی درمان و مراقبت شدند و هیچ مرگ مادری ثبت نشد که این نشانگر زحمات بی‌وقفه پزشکان و ماماها است.

شناسه خبر 55149