شناسه خبر:55239
1401/2/22 09:42:44

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار سیروان با اشاره به اینکه احداث تصفیه خانه فاضلاب از نیازهای اساسی شهرستان است، گفت: اجرای فاضلاب شهری از نیازهای ضروری مردم شهرستان به شمار می‌رود و یکی از بهترین راه‌های برون رفت از مشکلات احتمالی زیست محیطی، ایجاد تصفیه خانه است.

علیرضا رئیسی در دیدار با مدیرعامل آبفای ایلام خواستار رفع مشکلات مناطق شهری و روستایی سیروان شد و اظهار کرد: ارتقای کمی و کیفی مسائل زیست محیطی برای افراد جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود و انتظار می‌رود آبفای استان ایجاد تصفیه خانه در این شهرستان را در برنامه‌های امسال خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه ضرورت و حساسیت اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان کاملاً محسوس است و حمایت از احداث تصفیه‌خانه گامی در جهت بهره‌مندی مردم شهرستان از خدمات آن است،افزود: سیروان از لحاظ اصلاح شبکه‌های فرسوده با مشکلات اساسی روبرو است که انتظار می‌رود در سال جاری تعداد قابل توجهی از این روستاها در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار سیروان با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد شبکه‌های آبرسانی روستایی در شهرستان سیروان فرسوده هستند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند، گفت: آبرسانی به بسیاری از مناطق روستایی این شهرستان مربوط به سال‌های گذشته است و جوابگوی نیازهای ضروری مردم نیست.

رئیسی با بیان به اینکه طرح بازنگری در آبرسانی به مناطق روستایی این شهرستان ضرورت دارد و نیاز است در اعتبارات امسال و سال‌های آینده منظور شود، افزود: هم‌اکنون مشکل آبی مناطق روستایی در اثر فرسودگی شبکه‌های آبرسانی روستایی است که انتظار می‌رود شرکت آبفای استان با اختصاص اعتبارات ویژه نسبت به رفع این مشکل همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه خشک‌سالی‌های چند سال اخیر و کاهش نزولات جوی صرفه جویی در مصرف آب را در مناطق شهری و روستایی تبدیل به امری ضروری کرده است، گفت: تلاش‌های شرکت آب فاضلاب در طول چند ماهه اخیر برای آبرسانی به مناطق روستایی این شهرستان قابل تقدیر است اما بدلیل افزایش جمعیت و مهاجرت معکوس جوابگو نیست.

شناسه خبر 55239