شناسه خبر:55333
1401/2/25 09:23:49

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان از تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در استان خبر داد و گفت: هیچ مشکل و کمبودی در خصوص تأمین کالاهای اساسی در استان وجود ندارد.

اسماعیل زارعی‌کوشا اظهار کرد: علی‌رغم تمام جوسازی‌های معاندین، به لطف بصیرت مردم و تلاش‌های مسئولان طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها با کمترین مشکل اجرایی شد.

وی با اشاره به آسیب‌های ارز ترجیحی برای اقتصاد کشور به‌ویژه دهک‌های پایین جامعه، افزود: بخش زیادی از یارانه کالاهای اساسی با ارز ترجیحی تأمین می‌شد که شبکه دلالی و عده‌ای محدود از رانت آن بهره‌مند می‌شدند.

استاندار کردستان تأکید کرد: در ضرورت اجرای این طرح شکی نیست و بسیاری از صاحب‌نظران اقتصادی کشور از جناح‌های مختلف سیاسی آن را تأیید کرده‌اند.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها یک اقدام مهم و حیاتی برای کشور بود و همه باید سعی کنیم با کمترین مشکل این طرح دنبال شود.

وی با اشاره به تأمین و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در استان کردستان یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته ما در کردستان هیچ‌ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نداریم.

استاندار کردستان همچنین بر ضرورت اطلاع‌رسانی و اقناع مردم و اصناف در خصوص طرح‌های نظارتی تأکید کرد.

زارعی‌‌کوشا ضمن تأکید بر اطلاع‌رسانی به موقع به مردم استان اظهار کرد: در بحث اطلاع‌رسانی علاوه بر صدا و سیما باید از ظرفیت خبرگزاری‌ها، فضای مجازی و ایجاد شبکه مویرگی برای آگاهی مردم بهره بگیرید.

وی بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های در اختیار برای نظارت بر بازار استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: افزایش نظارت‌ها از سوی سازمان‌های مسئول لازم و ضروری است.

شناسه خبر 55333