شناسه خبر:55407
1401/2/27 09:12:56

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول بسیج سازندگی استان همدان از فعالیت 14 هزار جهادگر در رزمایش جهادگران فاطمی در هفته بسیج سازندگی خبر داد و گفت: در این رزمایش به 545 روستا خدمت ارائه شد.

علی قراباغی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی با هدف خدمت به محرومان، اظهار کرد: مهم‌ترین شکل مقابله با دشمنان نظام و جمهوری اسلامی خدمت به محرومان است که عاملی در کارآمدی دستگاه‌های اجرایی نیز خواهد بود.

وی با اشاره به پروژه آب‌رسانی به 160 روستا با اعتبار 500 میلیارد تومان در مدت 30 ماه، گفت: طی چندماه اخیر در این زمینه اقداماتی انجام شده و کار با جدیت پیش می‌رود.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به اینکه عملیات آب‌رسانی به 40 روستا انجام و 72 روستا نیز شناسایی شده تا به کمک وزارت نیرو عملیات آن انجام شود، عنوان کرد: جمعاً کار آب‌رسانی به 260 روستا در برنامه بوده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با کمیته امداد جهت ساخت 103 واحد مسکن محرومان، افزود: گروه‌های جهادی بازسازی و نوسازی منازل نیازمندان را در طول سال هم برعهده دارند.

قراباغی یکی از اهداف برگزاری این رزمایش را سامان‌دهی بهتر گروه جهادی برشمرد و گفت: تربیت نسل تمدنی با فعالیت گروه‌های جهادی و خودسازی در فرآیند اردوهای جهادی رو اقدامات عام‌المنفعه مد نظر بوده است.

وی مهم‌ترین هدف اردوهای جهادی را تربیت انسان‌ها دانست و با قدردانی از اقدامات این گرو‌ه‌ها در برگزاری رزمایش فاطمی، اذعان کرد: 137 گروه جهادی در ایام نوروز فعالیت داشتند و 336 گروه جهادی نیز در این رزمایش به ارائه خدمات به محرومان پرداختند.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان خاطرنشان کرد: از 17 اردیبهشت‌ماه به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی، رزمایش فاطمی آغاز شد و تا امروز ادامه داشت که در این طرح 336 گروه جهادی فعالیت داشتند؛ اما برآورد ما نسبت به خدمات 400 گروه است.

   احداث و تجهیز یک‌هزار و 500 نیروگاه کوچک خانگی

وی با اشاره به اینکه 545 روستا جامعه هدف بودند و نزدیک به 14 هزار جهادگر در این رزمایش حضور داشتند، گفت: در این رزمایش مهم‌ترین اقدام که با اقبال جهادگران هم همراه بود، ساخت مسکن محرومان بود.

قراباغی با اشاره به اینکه جذب گروه‌های جهادی از جامعه هدف روستاها در حوزه آب‌رسانی مهم بود، اضافه کرد: در حوزه آب کشاورزی احیای قنوات و انتقال آب انجام شده است.

وی احداث و تجهیز یک‌هزار و 500 نیروگاه کوچک خانگی را یکی از برنامه‌های جاری دانست که مقدمات آن فراهم شده است و در ادامه گفت: 120 میلیون تومان تسهیلات در اختیار افراد برای ایجاد این نیروگاه‌های کوچک قرار می‌گیرد و تمام استان نیز جامعه هدف است.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به اقدامات فرهنگی و ارائه مشاوره در حوزه سبک ایرانی و اسلامی در این رزمایش، ادامه داد: دو هزار و 695 سری جهیزیه کامل کالای ایرانی طی سه سال اخیر توزیع شده که طی 10 روز اخیر نیز 41 سری تهیه و توزیع شد.

وی با بیان اینکه مشاوره تخصصی ازجمله در حوزه زراعت، غربالگری دام سبک و سنگین‌ و واکسیناسیون دام سبک و سنگین و طرح «ایران جوان» ارائه شده است، افزود: برگزاری جشنواره غذا و ایجاد کار گروهی و تیمی جهت به‌وجود آمدن نشاط بین مردم در رزمایش فاطمی بسیار حائز اهمیت بود.

   ویزیت رایگان با فعالیت 53 پزشک جهادی

قراباغی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی و ویزیت رایگان با فعالیت 53 پزشک جهادی، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با فنی حرفه‌ای در راستای آموزش افراد با شرایط فعالیت در روستاها منعقد شد.

وی با اشاره به توزیع 760 پرس غذای گرم و توزیع یک‌هزار و 437 بسته معیشتی در رزمایش فاطمی که در مجموع ایام کرونا 589 هزار بسته‌ معیشتی توزیع شده است، افزود: در ایام فروردین‌ماه نیز 21 هزار بسته معیشتی توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان خاطرنشان کرد: ارزش ریالی کمک‌های مؤمنانه فروردین‌ماه امسال 16 میلیارد و 226 میلیون تومان بود، اما درمجموع قرارگاه نهضت مؤمنانه در ایام بیماری کرونا در قالب 55 عنوان خدمتی بالغ‌بر 378 میلیارد تومان هزینه کرد.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا ارزش کمک‌های مؤمنانه سپاه با کمک‌های سایر مجموعه‌ها 407 میلیارد تومان شد، گفت: رفع اُفت تحصیلی دانش‌آموزان در ایام رزمایش فاطمی با استقبال و قدردانی مردم مواجه بود.

شناسه خبر 55407