شناسه خبر:55434
1401/2/27 09:51:50

سپهرغرب، گروه شهر: شورای شهر گلاسکو در راستای مقابله با محرومیت دیجیتال در سراسر مرزهای شهر خود، برنامه‌ای برای استفاده تمام ساکنان گلاسکو از امکانات دیجیتالی تدوین کرده است.

طبق داده‌های ارائه‌شده توسط مسکن اجتماعی ثبت‌شده (RSL) گلاسکو به شورای شهر، 65 درصد از ساکنان مسکن‌های اجتماعی اجاره‌ای در این شهر از اینترنت پهن باند خود استفاده نمی‌کنند و به نوعی با محرومیت دیجیتال مواجه هستند. در واقع این بازخورد از 32 مورد از این مسکن‌ها به‌دست آمده است که این تعداد سه‌چهارم از کل سهام مسکن‌های اجتماعی اجاره‌ای شهر را در بر می‌گیرند و کلید اطلاع‌رسانی در مورد چالش‌ها، اولویت‌ها و اقدامات ذکر شده در اسناد مربوطه محسوب می‌شوند.

شورای شهر گلاسکو دلایل اصلی این محرومیت دیجیتال را مقرون‌به‌صرفه‌نبودن، فقدان مهارت و نداشتن تمایل برای انجام تراکنش‌های آنلاین تشخیص داده و برای مقابله با آن در حال همکاری با مالکان مسکن‌های اجتماعی ثبت‌شده، مالکان خصوصی و سایر طرف‌هایی است که به مسکن و خدمات دیجیتال علاقه دارند. هدف از این همکاری توسعه یک «استراتژی مسکن دیجیتال» برای شهر در راستای بهبود خدمات مسکن دیجیتال، مقابله با محرومیت دیجیتال و افزایش جمع‌آوری، تجزیه‌وتحلیل و نمایش داده‌های مسکن در سراسر شهر است.

هدف اصلی شورای شهر از پیاده‌سازی استراتژی مسکن دیجیتال گسترش ارائه خدمات دیجیتالی ارائه‌شده به خانوارهای RSL ساکن در مسکن‌های اجتماعی شهر محسوب می‌شود، البته روش‌های سنتی خدمات مشتری مانند تماس حضوری و تلفنی همچنان ادامه می‌یابد تا اطمینان حاصل شود که همه مستأجران می‌توانند نحوه دسترسی به خدمات مسکن را خود انتخاب کنند.

همکاری شورای شهر گلاسکو با شرکای ذکرشده به‌منظور مقابله با محرومیت دیجیتال از طریق ابتکارات مختلف و افزایش ارائه پهنای باند مقرون‌به‌صرفه، اقدامات کلیدی گنجانده‌شده در «استراتژی مسکن دیجیتال» محسوب می‌شود و فرصت‌هایی برای RSLهای شهر ایجاد می‌کند تا از پلت‌فرم‌های دیجیتال برای گسترش نحوه انتخاب مشتریان به‌منظور دسترسی به کل خدمات شهری و مسکن استفاده کنند. شورای شهر همچنین اعلام کرد که توسعه یک برنامه ثبت‌نام مسکن مشترک مبتنی بر وب برای گلاسکو به بهبود دسترسی خانوارهایی به مسکن ارزان‌قیمت کمک می‌کند که مایل به زندگی در شهر هستند و همچنین امکان جمع‌آوری داده‌های لازم در این زمینه را بهبود می‌بخشد. استراتژی مسکن دیجیتال برنامه‌هایی را در مورد نحوه تعامل و همکاری نزدیک شورای شهر گلاسکو با RSLها برای توسعه این پروژه در آینده مشخص می‌کند.

عضو کمیته محله‌ها، مسکن‌ها و قلمرو عمومی در شورای شهر گلاسکو ضمن اشاره به این مطلب که توسعه استراتژی مسکن دیجیتال ارائه‌دهنده طیف وسیعی از فرصت‌ها برای بهبود خدمات‌رسانی در بخش مسکن شهر با استفاده از فناوری و نوآوری است، گفت: «شورای شهر گلاسکو به همکاری‌های مؤثر با مالکان مسکن‌های اجتماعی ثبت‌شده و سایر شرکای برنامه برای رسیدگی به چالش‌هایی که در استراتژی مشخص شده است، ادامه خواهد داد. این همکاری امکان ارائه برنامه‌های عملی، دسترسی به مسکن‌ها و بهبود کیفیت آن‌ها را برای بسیاری از مردم افزایش می‌دهد.»

شناسه خبر 55434