شناسه خبر:55905
1401/3/7 09:41:34

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از کسب رتبه دوم کشوری توسط دادگستری استان کرمانشاه بر پایه معیارهای سند تحول قضائی در پایان فروردین‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده در نشست شورای معاونین دادگستری استان که با حضور رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی تابعه به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تبریک به مجموعه قضائی و اداری استان کرمانشاه و تقدیر از خدمات و زحمات همه قضات و کارکنان، اظهار کرد: این موفقیت درحالی به‌دست آمده که دادگستری استان کرمانشاه در پایان تیرماه 1398 در رتبه 21 کشوری بوده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در چارچوب سند تحول قضائی در گام نخست، در مهرماه 1399 رتبه دادگستری استان کرمانشاه از 21 به 15 کشوری ارتقا یافت.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اضافه کرد: تا پایان مهرماه 1400 رتبه استان کرمانشاه با ارتقای سه پله‌ای به رتبه 12 کشوری رسید.

وی ابراز کرد: در پایان دی‌ماه 1400 با تلاش گسترده‌ای که صورت گرفت، رتبه استان از 12 کشوری با ارتقای هشت پله‌ای به رتبه چهار کشوری صعود کرد و در همان زمان اعلام شد ضمن حفظ این جایگاه باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

توسلی‌زاده گفت: بزرگ‌ترین حُسن کار در دادگستری استان کرمانشاه نزدیکی و همدلی همکاران و تلاش برای رفع مشکل مردم است که به‌صورت یک امر مهم در دستور کار قرار دارد.

عالی‌ترین مقام قضائی استان کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش فراوان و براساس برنامه‌های مدون و اعلام‌شده به همه مجموعه‌های قضائی استان در چارچوب سند تحول قضائی ازجمله تشکیل کمیته‌های 10 گانه سند تحول قضائی، آموزش مستمر کلیه قضات و کارمندان دادگستری استان، نظارت و بازدید میدانی دوره‌ای و مستمر از تمامی حوزه‌ها و واحد‌های قضائی استان، فراهم کردن تمامی زیرساخت‌های لازم و البته همراهی و همدلی تمامی کارکنان اعم از قاضی و کارمند، در فروردین‌ماه 1401 توانستیم به رتبه دوم کشوری دست پیدا کنیم.

براساس این گزارش، این رتبه‌بندی بر مبنای شاخص‌هایی همانند: «عملکرد بر پایه ورودی»، «عملکرد بر پایه شعب فعال»، «وضعیت پرونده‌های معوق»، «وضعیت اتقان آرا»، «وضعیت صلح و سازش» و «وضعیت زمان رسیدگی» صورت گرفته که دادگستری کل استان کرمانشاه در سال 1398 حائز رتبه 21 کشوری بوده و در فروردین‌ماه 1401 توانست در میان 31 استان کشور، رتبه‌ دوم را به دست آورد.

شناسه خبر 55905