شناسه خبر:56043
1401/3/10 09:13:56

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری ویژه سقز گفت: بازگشایی بازارچه سیف سقز نقش مهمی در توسعه اقتصادی و کاهش قاچاق کالا دارد.

جعفر توان شامگاه یکشنبه در شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با بیان اینکه بازگشایی این ظرفیت اقتصادی و فراهم‌سازی سازکار لازم برای فعالیت اقتصادی در آن، بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: این اقدام نیازمند عزم همگانی، همت جمعی و مشارکت تمام دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بازارچه‌های موقت مرزی در شهرستان‌های مرزی و نقش آن‌ها در توسعه اقتصادی و کاهش قاچاق، خواستار همفکری و تلاش تمام مسئولان برای بازگشایی بازارچه مرزی سیف سقز شد.

سرپرست فرمانداری ویژه سقز از تمام مسئولان خواست تا برای تقویت کسب و کارها در مناطق مرزی و به ویژه روستاهای همجوار با مرز و تقویت معیشت در مرزها، تلاش کنند تا علاوه بر تقویت کسب و کارها، قاچاق کالا کاهش داده شود.

اطلاع‌رسانی لازم به اصناف و اتحادیه‌های مربوطه برای ثبت انبار در سامانه جامع انبارها و تجارت، شناسایی خلأهای مرزی و ارائه راهکار برای تقویت معیشت در مرز از دیگر مواردی بود که بحث شد.

بازارچه مرزی سیف سقز ظرفیت خوبی برای اقتصاد شهرستان سقز بود که چند سالی است این مرز بسته شده است.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

شناسه خبر 56043