شناسه خبر:56173
1401/3/16 09:08:58

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ملایر با تأکید بر اینکه باید روند اجرای شبکه فاضلاب ملایر شتاب گیرد، گفت: با ذخیره آب سد کلان نگرانی در تأمین آب شرب نداریم.

سلمان اسماعیلی در نشست بررسی نیازمندی‌ها و اولویت‌های حوزه آبفای ملایر که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، افزود: خدمات گسترده نظام طی 43 سال گذشته به‌ویژه در حوزه آب‌رسانی روستایی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی دغدغه ما در حوزه تأمین آب شرب تقریباً به صفر رسیده و دغدغه اصلی آب‌رسانی به تعدادی از روستاهای زیر 20 خانوار است، اظهار کرد: احداث سد کلان ملایر نمونه بارز خدمات نظام به مردم است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: درحال حاضر با ذخیره آب مورد نیاز در سد کلان، نگرانی در تأمین آب شرب ملایر نداریم و سد کلان پایداری منابع آبی را برای مردم این شهر به ارمغان آورده است.

وی با بیان اینکه شبکه فاضلاب ملایر یکی از عقب‌ماندگی‌های این شهرستان در حوزه آبفا است، افزود: ملایر صاحب دو برند جهانی در انگور و مبلمان منبت است و هنر مرواربافی این شهرستان نیز در مسیر جهانی شدن است و برای معرفی هرچه بیشتر ملایر و ایجاد زیرساخت‌ها، حوزه آبفا یکی از الزامات این توسعه است و باید با اهتمامی که در مجموعه آبفای استان و شهرستان وجود دارد، امسال بخشی از این عقب‌ماندگی جبران شود.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست با موافقت معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مصوبات لازم در زمینه اجرای شبکه فاضلاب ملایر، مجتمع‌های آب‌رسانی و تک‌روستایی و دیگر حوزه‌ها تصویب و مدت‌زمان لازم برای اجرای این مصوبات مشخص شد.

شناسه خبر 56173