شناسه خبر:56218
1401/3/16 12:45:37

سپهرغرب، گروه ایران و جهان: اعضای دستگاه دیپلماسی فرانسه در سراسر جهان که از طرح پاریس برای ادغام دیپلمات‌های حرفه‌ای با بدنه بزرگتری از کارمندان دولتی خشمگین هستند، دست به اعتصاب یک روزه زدند.

سفیران و دیپلمات‌های فرانسوی در کشورهای مختلف، امروز (پنجشنبه) در اعتراض به اصلاحات برنامه‌ریزی‌شده دولت اعتصاب می‌کنند.

اعضای دستگاه دیپلماسی فرانسه که از اصلاحات دولت در امور اماکن دیپلماتیک در سراسر جهان خشمگین شده‌اند، خویشتن‌داری سنتی خود را کنار می‌گذارند تا در روز پنجشنبه دست به اعتصابی نادر بزنند، زیرا نگران هستند به شغل آنها و موقعیت فرانسه در جهان آسیب برسد.

روزنامه «لوموند» گزارش داد، سفیران و دیپلمات‌های متعدد فرانسوی، در مقام‌هایی از توکیو گرفته تا غرب آسیا و واشنگتن، گفته‌اند که به این اعتصاب یک روزه عمل می‌کنند.

آنها از «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه می‌خواهند طرح ادغام دیپلمات‌های حرفه‌ای با بدنه بزرگتری از کارمندان دولت را که قرار است از ماه ژانویه آینده آغاز شود، لغو کند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این اقدام که ماکرون دستور اجرای آن را در ماه آوریل صادر کرده بود می‌تواند حدود 800 دیپلمات فرانسوی را تحت تأثیر قرار دهد و مخالفان این طرح می‌گویند که این تازه آغاز راه است و مشکلات عدیده متعاقبی برای دیپلمات‌ها پیش می‌آید.

شناسه خبر 56218