شناسه خبر:56246
1401/3/17 09:31:17

سپهرغرب، گروه خبر: به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در روزهایی که با گردوخاک در کرمانشاه مواجه هستیم، سرانه مصرف آب بیشتر از 10 درصد افزایش می‌یابد.

علیرضا کاکاوند با اشاره به تأثیر گردوخاک بر افزایش مصرف آب، اظهار کرد: در روزهایی که با غبار مواجهیم و خصوصاً روزهای پس از آن که مردم مشغول گردگیری می‌شوند، مصرف آب بسیار بالا می‌رود که این افزایش مصرف ناشی از شست‌وشوی وسایل، حیاط و غیره است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه میزان افزایش مصرف آب به‌ شدت گردوغبار و تعداد روزهایی که پشت سر هم با غبار مواجهیم بستگی دارد، تأکید کرد: حداقل 10 درصد افزایش مصرف آب را در چنین روزهایی داریم.

کاکاوند ابراز نگرانی کرد با شروع فصل گرما و توأم شدن آن با روزهای غبارآلود، مصرف آب بسیار بالا برود و از مردم خواست برای جلوگیری از بروز مشکلات در فصل گرمای پیش رو حتماً صرفه‌جویی در مصرف آب را در برنامه داشته باشند.

وی افزود: هیچ نیازی نیست که بعد از هر توده گردوغبار افراد تمام وسایل، حیاط و غیره را شست‌وشو دهند، بلکه می‌توان از راهکارهای جایگزین مانند گردگیری با دستمال و جارو کردن بدون نیاز به مصرف آب استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به سرانه مصرف آب در استان کرد که در شهرهای مختلف و با توجه به وضعیت دما متفاوت است و یادآور شد: هم‌اکنون سرانه مصرف آب در شهر کرمانشاه نزدیک به 270 لیتر در شبانه‌روز است که در روزهای غبارآلود بیشتر می‌شود.

شناسه خبر 56246