شناسه خبر:56431
1401/3/22 08:13:04
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان خبر داد:

عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت در 44 کیلومتر از جاده‌های همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت در 44 کیلومتر از محورهای ارتباطی استان خبر داد.

صفر صادقی‌راد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راهداری با هدف تأمین ایمنی عبورومرور، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به‌موقع به مقصد، اقدام به لکه‌گیری و روکش آسفالت کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ویژگی شاخص توریستی بودن این استان، روکش آسفالت محورهای شریانی و اصلی می‌تواند نقش مهمی را در بهبود سفر گردشگران و ایمنی کاربران جاده‌ای ایفا کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: همدان ازجمله استان‌هایی است که ازنظر شرایط جغرافیایی و گردشگری منطقه و تعدد روستاها، بسیار پُررفت‌وآمد بوده؛ به همین دلیل ایمن‌سازی و بهسازی راه‌های ارتباطی ازجمله فعالیت‌های مهم به‌شمار می‌رود. ازاین‌رو عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های استان به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده‌ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی از سویی و حمل‌ونقل تولیدات کشاورزی از سوی دیگر، عنوان کرد: مؤثرترین شرایط برای حمل‌ونقل آرام و ایمن، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و ازجمله اهداف ما مطالعه و فراهم کردن طرح‌های لازم برای انجام و اجرای رویه‌های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.

صادقی‌راد خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون عملیات لکه‌گیری و روکش راه‌های شریانی، فرعی و روستایی استان در دست اقدام بوده که تاکنون کار حدود 44 کیلومتر از این محورها انجام شده است.

وی یادآور شد: اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های استان تا پایان فصل کاری (قبل از سرد شدن هوا) در استان ادامه خواهد داشت.

شناسه خبر 56431